loading...
نوبا نیوز
admin بازدید : 73 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا برای بقای نسل لازم است.

اسپرم توسط دستگاه تناسلی مردانه و تخمك توسط دستگاه تناسلی زنانه توليد مي‌شوند. اسپرم در حين فعاليت جنسي در اثر انزال از طريق آلت مردانه وارد اندام تناسلی زنانه مي‌شود. اسپرم در داخل واژن (یکی از اجزای دستگاه تناسلی زنان) شنا كرده و وارد رحم مي‌شود و خود را به لوله‌هاي فالوپ يا لوله‌هاي رحمي مي‌رساند. تخمك نيز از تخمدان زن آزاد مي‌شود و وارد لوله هاي  رحمي (فالوپ) مي شود.

 

اسپرم و تخمك در اين محل با يكديگر برخورد مي كنند. اسپرم وارد تخمك مي شود و آنرا بارور مي كند و لقاح حاصل مي شود كه نتيجه  آن تشكيل سلول تخم است كه مي‌تواند به يك نوزاد تبديل شود. بنابراين همكاري مرد و زن براي تشكيل تخم و در نتيجه حامله شدن زن لازم است. زن با وجود اينكه سلول تخم را تا بزرگ شدن و تبديل شدن به يك نوزاد كامل در درون رحم نگه مي‌دارد ولي همانطور كه گفته شد براي باردار شدن نيازمند اسپرم مردانه است.

 

اجزاء دستگاه تناسلی زنان و كاركرد هر يك

بر خلاف دستگاه تناسلی مردان، تمام اجزاء دستگاه تناسلی زنان در درون بدن در محوطه لگن قرار گرفته است.دستگاه تناسلی زن از دو بخش عمده خارجی و داخلی تشکیل شده است.

 

اجزاء دستگاه تناسلی خارجی زنان

دستگاه تناسلی خارجی زنان شامل فرج (ولو)، مهبل (واژن) و پرده بکارت (هایمن) است.فرج قسمت کاملا خارجی دستگاه تناسلی زنان است که از بیرون بدن قابل رؤیت است و به صورت یک ناحیه لوزی شکل در بین دو پا و در پایین شرمگاهی (محل رویش موهای زهار) قرار گرفته است.

 

فرج از بیرون توسط لب های بزرگ و کوچک فرج پوشیده شده است. این لب ها هر یک به صورت دو چین نیمه مدور هلالی شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادی روی هم خوابیده و دهانه فرج را می بندند.لب‌های بزرگ فرج از دو لایة‌ پوستی تشکیل شده اند. در زیر لب های بزرگ، لب های کوچک قرار دارند که از دو لایه مخاطی تشکیل شده اند.

 

لب های کوچک دستگاه تناسلی زنان در هدایت صحیح ادرار نقش دارند. این دو لبه از بالا و پایین به هم متصل هستند.در محل اتصال این دو لایه در بالا عضو کوچک حساسی به نام کلیتوریس وجود دارد که در اثر تحریک و دستکاری، سفت و کمی بزرگ می‌شود و در احساس لذت جنسی نقش دارد. در میان لب ‌های فرج فضایی بوجود می‌آید که خروجی پیشابراه (مسیری که ادرار را از مثانه به خارج بدن می‌رساند- محل ادرار کردن) در قسمت بالایی آن است و در پایین آن خروجی واژن (مهبل) قرار دارد. جالب است بدانید شکلهای مختلف واژن وجود دارد.

 

خروسک زن کجاست؟

با مطالعه مطلب زیر به طور کامل در می یابید که خروسک زن کجاست !

 

بخش خارجی کلیتوریس 

گلنس نام قسمتی است که اغلب آن را به نام کلیتوریس(خروسک زن) می شناسند. این قسمت بخش خارجی است و به اندازه ی یک نخود می باشد و بطور دقیق بالای مجرای ادراری قرار دارد و از آنجایی که بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است، به لمس کردن بسیار حساس است. عملکرد گلنس تشخیص حس و تحریک است. (بیشتر بخوانید:بزرگ شدن کلیتوریس در خانم ها)

 

بر خلاف بقیه موارد، گلنس در طول پاسخ جنسی زنانه رشد نمی کند، زیرا بافت نعوظ (قابل رشد) ندارد. فقط در بالای گلنس، کلاهک کلیتوریس قرار دارد که از دو لبه تشکیل شده است. این کلاهک ها می توانند در اندازه و میزان پوشش از فرد به فرد متفاوت باشند.

 

بخش داخلی کلیتوریس

این بخش به طور معمول هنگام مشاهده آلت تناسلی بانوان قابل مشاهده نیستند. چیزی که به گلنس متصل است، بدنه آن نامیده می شود. این بدنه به سمت لگن شما حرکت کرده و از طریق رباط به استخوان آلت تناسلی شما متصل است.

 

از بدنه (واقع در مقابل مجاری مثانه)، کلیتوریس تقریبا به دو بخش تقسیم می شود، یک جفت ساق که شبیه پاهای آن هستند و غده های وستیبولار. این غده ها در پشت لبه ها گسترده شدند و از مجرای ادراری و کانال واژن عبور می کنند و به سمت مقعد می روند.

 

غده ها و لبه ها حاوی بافت نعوظ هستند که در طول تحریک جنسی زن به وجود می آیند. با تورم در هر دو طرف کانال واژن، باعث افزایش روانکاری در واژن می شوند و همچنین موجب تحریک جنسی و افزایش احساس می شوند. این گسترش بافت همچنین می تواند باعث ایجاد فشار در کانال واژن نیز شود.

 

 

خروسک زن کجاست, واژن زن دقیقا کجاست, تفاوت اندام تناسلی زن و دختر

اجزاء دستگاه تناسلی زنان

 

- در دخترانی که هنوز رابطة جنسی نداشته‌اند اکثر قسمت‌های خروجی واژن با لایه ای نازک به نام پردة بکارت پوشیده شده است. پرده بکارت به صورت یک ورقه نازک (به ضخامت ۱ یا ۲ میلی متر) درست در پشت لب های کوچک فرج قرار دارد و دهانه مهبل را می پوشاند. در پرده بکارت منافذی برای خروج خون قاعدگی وجود دارد. منفذ پرده بکارت در افراد مختلف، اندازه و شکل متفاوتی دارد و از خصوصیات و ویژگی های آن برای تشخیص باکره بودن یا نبودن شخص استفاده می گردد. در اکثر موارد با اولین ورود آلت مردانه به داخل واژن این پرده پاره می‌شود و برای همیشه از خروجی واژن کنار می‌رود.

 

- در پوست بالای لبه‌ها در پایین شکم ناحیة برجستگی عانه وجود دارد که در حین بلوغ با تجمع چربی زیرپوستی، حالت برجسته پیدا می‌کند و در روی آن و نیز در روی لب‌های فرج، موهای تناسلی شروع به رویش می‌کنند.

 

 

اجزاء دستگاه  تناسلی داخلی زنان

دستگاه تناسلی داخلی از واژن، رحم، لوله‌‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) و تخمدانها تشکیل شده است.

 

واژن یکی از اجزای دستگاه تناسلی زنان

 

واژن زن دقیقا کجاست؟

واژن لوله‌ای عضلانی است که از فرج در بیرون بدن تا رحم در داخل بدن امتداد دارد.طول واژن ۱۲-۸ سانتی‌متر در زنان بالغ است. از آنجا که این عضو دارای دیوارة عضلانی است می‌تواند منقبض یا منبسط شود. همین خصوصیت باعث می‌شود که واژن بتواند یک جسم به باریکی تامپون تا یک نوزاد هنگام تولد را در درون خود جای دهد. واژن چند عملکرد مختلف دارد. واژن محل قرار گرفتن آلت مردانه در حین رابطة جنسی است و با اعصاب موجود در آن لذت جنسی در حین رابطه جنسی را برای زن بوجود می آورد. واژن همچنین راهی از رحم به بیرون برای خارج کردن نوزاد در زمان تولد است.

 

همچنین خونهای قاعدگی از این طریق از رحم به بیرون بدن می‌آید. لایة نازک بافتی به نام پردة بکارت که در خود یک یا چند سوراخ دارد خروجی واژن را به طور نسبی می‌پوشاند.

 

واژن در سمت داخل بدن به رحم متصل می‌شود. این اتصال از طریق دهانة رحم که دیواره‌ای قوی و ضخیم دارد و خروجی آن بسیار کوچک است انجام می‌شود. در طی زایمان خروجی دهانة رحم مقداری گشاد می‌شود و به نوزاد اجازه می‌دهد از رحم خارج شود.

 

رحم یکی دیگر از اجزای دستگاه تناسلی زنان- رحم مانند یک گلابی وارونه در محوطه لگن قرار دارد که کارکرد اصلی آن نگهداری و تغذیه جنین در حال رشد در طی حاملگی است. همچنین در هنگام فعالیت جنسی، اسپرم درون مایع منی مرد دستگاه تناسلی مردانه پس از ورود به واژن، شنا کرده و از طریق رحم و سپس لوله های رحمی خود را به تخمک می رساند که در صورت حضور تخمک، بارور شدن آن امکانپذیر می گردد.

 

رحم دیواره‌های ضخیم عضلانی دارد. در حقیقت این عضلات، قوی‌ترین عضلات بدن یک زن هستند. انقباض همین عضلات است که در هنگام زایمان بسیار شدید می‌شود و باعث خروج نوزاد و نیز درد زایمان می‌گردد. وقتیکه زنی حامله نیست رحم تنها حدود ۵/۷ سانتی‌متر طول و ۵ سانتی‌متر عرض دارد.سطح داخلی رحم از بافتی فعال به نام آندومتر پوشیده شده است.این بافت حساس به تغییرات هورمونی است و پس از بلوغ تا پیش از یائسگی در هر دوره قاعدگی ، ریزش می کند و خونریزی (عادت) ماهیانه را شکل می دهد. پس از پایان خونریزی، این بافت مجددا تشکیل می شود. تغییرات بافتی آندومتر، فضای رحم را برای پذیرش جنین (در صورت حاملگی) و لانه گزینی آن مهیا می کند.

 

لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی از اجزای دیگر دستگاه تناسلی زنان-در دو گوشة بالایی رحم لوله‌های فالوپ یا لوله‌های رحمی قرار دارند که رحم را به تخمدانها متصل می‌کنند. لوله‌های فالوپ که در دو سمت رحم هستند حدود ۱۰ سانتی‌متر طول دارند و عرض آنها از عرض یک رشتة ماکارونی بیشتر نیست.در سمت دیگر، یعنی سمتی که نزدیک تخمدانهاست، لوله‌های فالوپ قیفی شکل هستند و دور تخمدان را می‌پوشاند ولی کاملاً به آن متصل نیستند. سمت قیفی شکل با حرکات خود هنگام تخمک گذاری، تخمک خارج شده از تخمدان را به داخل لولة فالوپ هدایت می‌کند و با حرکات دیوارة عضلانی خود تخمک را به سمت رحم می‌راند.

 

خروسک زن کجاست, واژن زن دقیقا کجاست, تفاوت اندام تناسلی زن و دختر

دستگاه تناسلی زن

 

تخمدان ها از اجزای دیگر دستگاه تناسلی زنان- تخمدانها دو عدد هستند که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار می‌گیرند. تخمدانها تخم مرغی شکل هستند و حاوی هزاران تخمک هستند که بعد از بلوغ و شروع قاعدگی، هر ماه یک تخمک آزاد می‌کنند. این تخمک از طریق لوله‌های فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند. در صورتیکه در این مسیر با اسپرم مردانه برخورد کند تخم تشکیل می‌شود که می‌تواند باعث حاملگی و تولید جنین شود، در غیر اینصورت تخمک به همراه بافتهای رحمی در هنگام خونریزی قاعدگی از بدن خارج می‌شود.تخمدانها در زمان بلوغ معمولاً ۵-۴ سانتی‌متر طول دارند. تخمدانها علاوه بر منبع تأمین تخمک، به عنوان غدد درون ریز بدن زن نیز عمل می‌کنند و استروژن و پروژسترون که هورمونهای زنانه هستند تولید می کنند.

 

نقش دستگاه تناسلی زنان
دستگاه تناسلی زنان این قابلیت را به یک زن می‌دهد که بتواند:
- تخمک تولید کند (لازمة بارداری)
- رابطة جنسی برقرار نماید
- از تخمک بارور شده محافظت کند و به آن غذا برساند تا رشد کرده و نوزاد را به وجود آورد
- زایمان کند.

 

تخمک گذاری: در زمان تولد یک نوزاد دختر، تخمدانهای او حاوی صدها هزار تخمک است که تا زمان بلوغ غیر فعال می‌ماند. با شروع بلوغ، هورمونهایی از غدة هیپوفیز که در پایین مغز قرار گرفته است آزاد می‌شود. این هورمونها که نوعی مادة شیمیایی هستند از طریق خون به تخمدانها می‌رسند و تخمدانها را به تولید هورمونهای جنسی زنانه مانند استروژن وادار می‌کنند. تولید این هورمونهای جنسی بدن یک دختر بچه را تبدیل به بدن یک دختر و زن بالغ می‌کند. هورمونهای هیپوفیز علاوه بر این باعث می‌شوند که مدتی بعد تخمک گذاری – خارج شدن تخمک از تخمدان- آغاز شود. با شروع تخمک گذاری در زمان بلوغ، ماهانه یک تخمک آزاد می‌شود و دورة قاعدگی دختر آغاز می‌شود.

 

هر دورة قاعدگی با حدود ۵-۳ روز خونریزی آغاز می‌شود و حدود ۳۵-۲۱ روز طول می‌کشد تا خونریزی بعدی اتفاق بیفتد که به این فاصلة‌ زمانی یک دورة‌ قاعدگی می‌گویند. در ابتدای بلوغ معمولاً دوره‌های قاعدگی نامنظمند و تعداد روزهای آن از یک دوره به دورة‌ بعد فرق می‌کند ولی اکثر دختران بعد از حدود ۲ سال از شروع قاعدگی، دوره‌های منظم پیدا می‌‌کنند. تخمک گذاری معمولاً‌ حدود وسط هر دورة قاعدگی اتفاق می‌افتد. اگر در حوالی این زمان مرد و زن با هم رابطه جنسی داشته باشند و از این طریق اسپرم مرد وارد دستگاه تناسلی زن شود، اسپرم به اصطلاح شنا می‌کند و خود را تا بالای رحم می‌رساند و از آنجا به داخل لوله‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) می‌رود و خود را به تخمک می‌رساند و آنرا باردار می‌کند و در نتیجه حاملگی اتفاق می‌افتد.

 

تفاوت اندام تناسلی زن و دختر

اگه بخواهیم تفاوت اندام تناسلی یک زن و دختر رو با هم مقایسه کنیم ، بهتراست که شکل اندام تناسلی یک خانم را در قبل و بعد ازدواج با هم مقایسه کنیم .

 

قبل از ازدواج و در دوران دختر بودن :

تغییراتی که اندام تناسلی یک دختر از بدو تولد تا سن مثلا 25 سالگی می کند را میشود در اندازه ی کلی آلت ، بزرگتر شدن لبه های آلت ، تغییرات حاصل از رشد موهای زائد و شاید تغییر رنگ پوست مشاهده کرد .

 

بعد از ازدواج و زن شدن  :

تغییری که بعد از ازدواج در شکل آلت صورت میگیرد عبارتند از ؛

بزرگتر شدن لبه ها ، شاید تیره تر شدن رنگ پوست ، باز تر شدن دهانه ی واژن به خاطر روابط زناشویی و زایمان ، شروع ایجاد چین و چروک در آلت به خاطر افزایش سن و ...

 

admin بازدید : 47 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
همیشه این سؤال برای ما به وجود می آید که چه قدر از زمان مان را باید صرف روابط عاطفی مان کنیم؟ چه قدر با شریک زندگی مان در رابطه باشیم تا ارتباط مان خراب نشود؟ اول از همه هیچ قانون ثابتی برای آنکه بگوییم به عنوان مثال فلان قدر ساعت شما باید با شریک زندگیتان باشید تا رابطه ای سالم را تجربه کنید، وجود ندارد.

ادم ها هر کدام شخصیت خاص خویش را دارند. بعضی از زوج ها از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده می کنند، در حالیکه بعضی ديگر ترجیح میدهند که زمانی را در تنهایی بگذراند و از استقلالی که دارند، لذت می برند. البته در این بین بعضی ديگر هم هستند که تلاش می کنند بین این دو اعتدال برقرار کنند.

 

وقت پیدا کردن برای یکدیگر به معنای عوض کردن عادتها و ایجاد یک برنامه روزانه جدید است. بسياري از زوج هایی که در روابط شان دچار مشکل شده اند مدت زمانیکه به یکدیگر اختصاص میدهند به مرور محدود و محدودتر شده است. هنگامی که زمان با هم بودن ديگر جذاب و لذتبخش نباشد و تنش در آن احساس شود طرفین به جای این که با هم وقت بگذرانند کارهای دیگری برای انجام دادن و سرگرم شدن پیدا می کنند.

 

بهتر است مشکلاتتان را با همسرتان درمیان بگذارید و همیشه وقتی برای صحبت رو در رو با او داشته باشید و همیشه و در همه حال از نظر روحی به او اهمیت دهید و پی به ناراحتی ها و خوش‌حالی های او ببرید.

 

رابطه ای متعادل با همسرتان داشته باشید

چنانچه صد در صد زمان خيلي زیاد و صفر درصد خيلي کم است، خوب باید یک عدد مناسب پیدا کنید. ایجاد تعادل معمولاً دشوار تر از چیزی است که همه فکر می کنند:ما معمولاً دوست داریم که با این شخص جدید و جذاب که بعنوان همسر وارد زندگی مان شده وقت بگذرانیم. آن ها به دنبال فرصت هایی هستند تا کنار آن شخص باشند و هنگامی که نیستند دلشان برای هم تنگ می شود. این زمانیکه با هم سپری می کنند سالم و ضروری است تا بتوانند روابط خود را قدرتمند تر نموده و دو زندگی را به هم جوش بدهند.

 

ولی کار و زندگی سبب می شود محدودیت هایی واقع بینانه برای ميزان زمانیکه با همسرتان سپری می کنید، تعيين کنید. از الزامات غیرقابل پیش بینی کاری برای آخرهفته گرفته تا نیاز به سفرهای کاری، چنانچه طرف مقابلتان در رابطه سطح متفاوتی از ارتباط را انتظار داشته باشند، مقاصد و جاه طلبی های فردی ممکن است در ارتباط تان ایجاد اضطراب کند.

 

زوج های جوان باید بتوانند بین زمانیکه با طرف مقابلشان سپری می کنند و زمانیکه به دوستان و خانواده اختصاص دارد هم تعادل ایجاد کنند. هنگامی که وارد رابطه می شوید، قابل دسترس بودن شما برای رابطه گذشته تان اندکی تغيير می کند.

 

به عنوان مثال در تحقیقی که در سال 1999 انجام گرفت، معلوم شد زنانی که مدت زمانی را که با همسرشان سپری می کنند افزایش می دهند ، به همان میزان مدت زمانی را که با دوستانشان سپری می کنند را کم می کنند. وقتی دوستان شکایت می کنند که ديگر فرصت دیدن شما را ندارند و خانواده تان متعجب اند که این همه وقت را کجا می گذرانید، ديگر لازم است که بتوانید تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید.

 

وقت گذاشتن برای همسر ,اهمیت وقت گذاشتن برای همسر, وقت گذراندن با همسر

وقت گذاشتن برای همسر

 

مرز ها را معلوم کنید

کم تر مردی است که بتواند بدون مقدمه به یک مکالمه وارد شود و در آن حس ناتوانی و استیصال نکند. مردها زمانی حس و عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی در دست داشته باشند. به این ترتیب حس می کنند روی هر مورد رفتار کنترل کافی دارند؛ به همین علت نیازمندند موقع صحبت و گفتگو با شما تمرکز کافی داشته باشند.

 

آن ها دوست دارند بدانند مقصود از این صحبت چیست و این که از آن ها چه می خواهید. این سبب می شود زمانی که با شما صحبت می کنند بدانند چه کار می کنند. چنانچه بدون آنکه این حدود را برای همسرتان معلوم کنید، وی را به میز گفتگو دعوت کنید، با عکس العمل های آزار دهنده همسرتان و بی توجهی وی روبرو خواهید شد.

 

جلوی زیان را بگیرید

برای این که بی حاصل و یک طرفه صحبت نکنید، باید از دری که همسرتان از آن وارد می شود وارد رابطه شوید. شما باید به همسرتان نقطه تمرکز مشخص و واضحی را ارائه دهید و به جای آنکه بگویید بیا درباره امدن دوستم حرف بزنیم یا بیا درباره ارتباط مان حرف بزنیم یا در مورد شغلم احتیاج به کمک دارم، دقیقا بگویید مقصود تان از آغاز صحبت چیست و این صحبت میتواند چه دستاوردی داشته باشد. ما در انتهای مطلب با مثال هایی این مسئله را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

تفاوت های شخصی تان را درک کنید

آدمهای مختلف به ميزان زمان متفاوتی زمان برای با هم گذراندن احتیاج دارند. تحقیق تئوری کلاسیک وابستگی نشان داده است که آنهایی که به استرس در رابطه گرایش دارند دوست دارند زمان زيادي را با طرفشان سپری کنند و آنهایی که تلاش می کنند کم تر هم‌دیگر را ببینند برای شان استقلال فردی اولویت دارد. نباید انتظار داشته باشید که طرفتان منعکس کننده نیازهای شما باشد.

 

با طرفتان هماهنگ کنید

بهترین راه برای این که بفهمید وقت کافی به همسرتان اختصاص داده اید یا خیر این است که از خود وی سؤال کنید. باید بفهمید وی به چه احتیاج دارد و وابستگی بین تان را تا حدی افزایش دهید که هر دو حس راحتی کنید.

 

 

وقت گذاشتن برای همسر ,اهمیت وقت گذاشتن برای همسر, وقت گذراندن با همسر

وقت گذراندن با همسر

 

همه چیز را قربانی نکنید

مواظب باشید برای پیروزی در گفتگو از ابزارهایی که می دانید همسرتان را محکوم به شکست می کنند، کمک نگیرید. چنانچه میخواهید در یک گفتگوی جوانمردانه برنده میدان باشید، از خط دادن به وی بعنوان راهی برای رسیدن به مطالبات تان استفاده نکنید و رک و راست صحبت کنید. یکی از بدترین عادت هایی که زن ها دارند این است که در برخورد با مردها رک و راست نیستند.

 

آن ها اغلب در پرده ابهام وارد گفتگو میشوند و گاهی هم تلاش می کنند با پرسیدن نظر وی در خصوص گفتگوها، او را امتحان کنند. زن ها نمی خواهند ریسک کنند و نظر خودشان را مستقیماً بیان کنند ولی نمی دانند که صحبت های گنگ، پیچیده و سربسته و تله پهن کردن برای مردها میتواند آن ها را به ادامه گفتگو بی میل کند. توصیه من را بپذیرید و با مرد زندگیتان رک و راست باشید تا بتواند درجریان گفتگو حس امنیت کند و از شروع کردن یا ادامه صحبت طفره نرود.

 

به نظرات دوستانتان گوش دهید

دوستان نه تنها قسمتی از شبکه حمایتی شما هستند بلکه نظرات آن ها درباره ارتباط جدیدتان میتواند موفقیت ارتباط تان را پیشبینی کند. هنگامی که یک ارتباط تازه را آغاز می کنید، به دنبال راه هایی برای حفظ رابطه با دوستانتان باشید. وارد کردن وی به جمع دوستانتان راهی عالی برای حفظ رابطه با دوستانتان در عین حال وقت صرف کردن برای افزایش کیفیت رابطه جدیدتان است.

 

یک شب در هفته را روی تقویم برای یک قرارملاقات عاشقانه علامت بزنید

هنگامی که کار و دیگر تعهدات زندگی برنامه زندگی شما را پر می کند، پیدا کردن راه هایی برای اولویت دادن به همسر اهمیت زيادي پیدا می کند. تلاش کنید شرایط و وضعیت زندگیتان و مقدار زمانیکه میتوانید صرف کنید را برای طرفتان توضیح دهید و حتماً یک شب در هفته را به داشتن یک قرار ملاقات عاشقانه با وی اختصاص دهید.

 

جزر و مد روابط را تشخیص دهید

همینطور که رابطه تازه آرام آرام به رابطه ای باتعهد تبدیل می شود، جزر و مد عوامل استرس زای گوناگون زندگی تبدیل به جزر و مد ميزان انرژی می شود که طرفین میتوانند برای رابطه بگذارند. هنگامی که رابطه به هسته مرکزی زندگی طرفین تبدیل می شود، خيلي مهم است که از فرصت هایی که برای شکوفایی رابطه و افزایش کیفیت آن پیش می آید، استفاده کنید و در عین حال به هم‌دیگر فضای لازم را بدهید تا بتوانید بهترین شریک زندگی هم باشید.

admin بازدید : 53 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه آن قرار دارد. پرده بکارت که یک چین غشایی نامنظم است و از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده، درست در مدخل ورودی واژن قرار دارد و در واقع به منزله در ورودی واژن است و اولین بار با مقاربت، معاینه خشن، ضربه و جراحی پاره می شود.

پرده بکارت:

پرده بکارت در دختران یک امر مهم و به نظر من یکی از نعمتهای خاصی است که خداوند متعال در وجود زن نهاده است تا قداست او را بالاتر برده و به وجود مادی زن مثل وجود معنوی و روحانی او ارزش و قداست بیشتری بدهد. زنی که باید در آینده مهمترین رکن خانواده را تشکیل خواهد داده و فرزندان در دامان پاک و پاکیزه او تربیت بیابند. در اصل این پرده بکارت یک نوع ترمز برای حفظ پاکی و عفت زن محسوب می شود هر چند امروزه متاسفانه ...

 

معمولا پرده بکارت یک یا چند سوراخ کوچک دارد که خون ریزی قاعدگی از آن خارج می شود. 

دختران فقط زمانی بکارتشان را از دست میدهند که پرده نازکی Hymen که درون واژن قرار گرفته در طول رابطه دخولی از بین برود یا به اصطلاح پاره شود.

 

دختران جوان بهتراست بدانند که پاره شدن پرده بکارت به روش شرعی و در شب زفاف و به دست همسر اهمیت و لذت بیش از اندازه ای دارد که خیلی ها دوست دارند آنرا تجربه نمایند.

 

پارگی پرده بکارت بدون درد

رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است. عمل پاره شدن پرده بکارت بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد، انجام شود.

 

خانم ها بهتر است قبل از نزدیکی برای آگاهی از نوع پرده شان به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند زیرا ممکن است در برخی موارد، پرده بسیار ضخیم باشد که برای پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود. این شیوه را بریدن پرده می نامند.

 

طی اولین نزدیکی، پرده بکارت در چند جا پاره و به چند قطعه تقسیم می شود. غالباً تا زمانی که زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

 

در صورت تنگی دهانه واژن ، بهتر است از کرم و ژله ای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده  و یا پماد بی حسی برای شب عروسی استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه واژن، موجب نرم شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

 

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره می شود و کمی خون ریزی می کند.

 

همچنین باید دانست که بدون پارگی پرده، اسپرم ریخته شده روی آن می تواند موجب بارداری شود، زیرا اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کند و به طرف تخمک زن برود و باعث بارداری شود. در این موارد زن با پرده سالم باردار می شود.

 

ورزش هایی مانند سوارکاری، دو، پرش و شنا هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط کند و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود.

 

پماد بی حسی برای شب عروسی, بعد از پارگي بكارت چه کنیم, درد پرده بکارت

کاهش درد پارگی پرده بکارت

 

در این مطلب راهکارهایی برای کاهش درد پارگی پرده بکارت ذکر می شود:

راهکارهایی برای مشکل درد پرده بکارت بعد از پاره شدن
در این مطلب راهکارهایی برای مشکل درد پرده بکارت ذکر می کنیم که در روش اول درد آن میتواند کم باشد ولی در روش دوم بدلیل بیحسی دردی احساس نخواهد شد.

قبل از انجام روشهای زیر اول می بایست خانم توسط پزشک معاینه شود تا از نظر اختلال آناتومیک چکاپ شود. در صورتی که مشکلی نبود و فقط درد دارید میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید.

اگر همسرتان ترس و استرس دارد در شبهای اول بیشتر به معاشقه بپردازید تا هم شما و هم ایشان آمادگی لازم را بدست آورید.
پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد.


کارهایی برای کاهش درد دخول


روش اول برای کاهش درد دخول
برای از بین رفتن پرده بکارت باید بر آن فشار و ضربه آلت مرد وارد شود و پوزیشن معمول زن زیر- مرد رو، میتواند این را عملی سازد.
این روش تحریک زیادی را ایجاد میکند که زن را به ارگاسم نزدیک میکند.
در این روش بعد از معاشقه و زمانی که قصد دخول دارید مرد باید همزمان با مالش سینه های زن با یک دست و تحریک کلیتوریس زن با دست دیگر، همسرش را به مرحله ارگاسم و ارضا نزدیک کند ولی قبل از اینکه به ارگاسم برسد دخول را انجام دهد. یعنی زمانی که زن لذت زیادی احساس میکند تحریک کلیتوریس و سینه ها توسط مرد متوقف شود!!! و مرد دخول را انجام دهد. برای تحریک و مالش کلیتوریس از ژل سیمپلکس استفاده نمایید و آرام آرام تحریک را شروع کنید و این ناحیه را خشن ماساژ ندهید.

البته در همین حین که مرد مشغول دخول است زن با یک دست به مالش سینه های خود و با دست دیگر به تحریک کلیتوریس بپردازد. به این شکل به احتمال زیاد درد کاهش خواهد یافت و حتی شاید احساسش نکند. از ژل کاهش درد واژن سیمپلکس هم برای لیز کردن واژن و راحتی دخول میتوانید استفاده کنید .

 

 
روش دوم با بی حسی برای راحتی دخول
در این روش زن لذتی از طریق دخول احساس نخواهد کرد!
در این روش بعد از معاشقه و عشق بازی، مرد باید از اسپری یا ژل بیحسی سیمپلکس ۲ درصد برای بیحس کردن ورودی دهانه واژن همسرش استفاده کند. و بعد دخول را انجام دهد که بدلیل بیحسی دردی احساس نخواهد کرد. همچنین مرد از کاندوم استفاده کند. در چند شب بعد از پارگی بکارت هم، از ژل سیمپلکس برای لیز کردن واژن و دخول بی درد استفاده کنید. تاثیر اسپری بعد از دو تا چهار دقیقه ظاهر میشود پس باید چند دقیقه قبل دخول اینکار انجام شود و روی ورودی دهانه واژن باید زده شود.

 

پماد بی حسی برای شب عروسی, بعد از پارگي بكارت چه کنیم, درد پرده بکارت

کارهایی برای کاهش درد دخول

 

خونریزی پرده بکارت

خونریزی پرده ی بکارت در بانوان در حین اولین رابطه ی جنسی یا بعد از آن عملی شایع است. اگرچه برخی از بانوان تنها چند قطره خونریزی در اولین رابطه دارند.

 

 

بنا بر گفته ی آیزلر ممکن است بانوان در اولین رابطه خونریزی زیادی نداشته باشند. حتی اگر پرده به طور کامل سالم باشد ممکن است خونریزی بسیار کم باشد یا اصلا نباشد. البته برخی اوقات به

 

دلیل خشک بودن واژن و دخول سریع و سخت نیز بانوان دچار خونریزی می شوند.

 

بعد از حدود یک هفته، لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند.

 

نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

 

تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط بر اثر ضربه مستقیم به آن و یا مقاربت پاره می‌شود و جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود.

 

عدم خون ریزی برخی از زنان در اولین رابطه جنسی

در حالتی که زن هنگام نزدیکی، آرام و بدون تنش باشد، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، دخول به نرمی انجام می شود و به این ترتیب ممکن است زن در اولین ارتباط خون ریزی نداشته باشد.

 

اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خون ریزی و درد خواهد داشت.

 

بعد از پارگي بكارت چه کنیم؟

در حالی که راه کار های زیادی برای کمتر شدن درد اولین رابطه وجود دارد ولی ممکن است بعد از آن دچار ناراحتی شوید. خبر خوب این است که برای مقابله با درد و خونریزی بعد از اولین مقاربت می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید. اگر سنتان کمتر از 19 سال است از مصرف آسپرین اجتناب کنید. در صورتی که خونریزی داشتید بهتر است تا چند روز از پد بهداشتی استفاده کنید. فقط در صورتی که بعد از رابطه درد شدیدی داشتید باید به پزشک مراجعه کنید.

admin بازدید : 112 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
آنورگاسمی یکی از مهم ترين عوارض خودارضایی در دختران است، ممکن است این اشخاص در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خویش را برآورده کنند ولی در آينده رضایت مندی جنسی درزندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسيدن با همسر خویش را از دست خواهند داد.

خود ارضایی دختران

خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که آسیب چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند ولی زمانیکه استمنا دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود اسیب های جدّي به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

 

در بعضی موارد خود ارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم انجام می شود که شخص با دیدن این عکس ها به هیجان میرسد و در اینصورت آسیبی به دستگاه تناسلی او وارد نمی شود 

 

علل های زيادي براي خود ارضایی دختران در سن کم وجود دارد :مثل آزار جنسی در بچگی، کنجکاوي های هدایت نشده، مشکلات روحی و …

 

خود ارضایی دختران عادتی که در زندگی خيلي خصوصی است و به سختي میتوان آنرا با فردی در میان گذاشت.

 

دختران تا جایی که میتوانند نباید به این کار عادت کنند، زیرا ترک خودارضایی سخت است.

 

خود ارضایی دختران اکثرا براي فرار از استرس، فشار عصبی، تنش روحی، روابط تیره و یا حتی مشکلات مالی انجام ميشود .

 

نتيجه خود ارضایی کوتاه مدت است و پس از خود ارضایی شخص سریعا به شرایط مشابه اولیه که باعث خود ارضایی شده بر می گردد.

 

لذت خود ارضایی دختران تنها براي چند دقیقه است و پس از آن دوباره عین حالت قبل می شوید و فقط عوارض خود ارضایی است که براي شما باقی مانده است.

 

خود ارضایی دختران یعنی با خود کاری کردن که منجر به ارگاسم( اوج لذت جنسی) و ارضا شدن شود که در دختران با انقباضات پی در پی( حالت لرزش) و سست شدن بدن همراه هست.

 

خودارضایی,عوارض خودارضايي,عوارض خودارضایی

خودارضایی دختران

 

خود ارضایی چیست؟

خودارضایی در دختران عوارض بسياري را در پی خواهد داشت و در صورتی که بصورت رفتار روزانه درآید پرخطر ميشود و مثل هر اعتیادی، روح و جسم و روان شخص را به هم می ریزد و زمانیکه شخصی اقدام به خودارضایی ميکند خيلي سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک رابطه درست جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلأ عاطفی، بیماری افسردگی، استرس و عدم اعتماد به نفس ميشود و پس از ازدواج در یک رابطه جنسی ديگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسيدن دچار مشکل ميشود به دلیل آن که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خویش را تحریک ميکند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خویش به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان ميکند تنها در آن شرایط میتواند به ارگاسم برسد.

 

 

عوارض دیگر خود ارضایی دختران

خستگی و کوفتگی

تغييرات سریع خلقی

حساسیت بیش از حد و زود رنجی

کمردرد

نازک شدن موها( به علت برهم خوردن نظم هورمونی)

ناتوانی جنسی زودرس در جوانی

بی خوابی، بدخوابی و مشکلات شبیه آنها 

 

چگونه می توان از خود ارضایی دست کشید؟

پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن

مطالعه کردن

با خستگی به خواب رفتن و تفریحات

نخوردن غذاهای محرک

عدم استفاده از لباس‌های تنگ

نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند

دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف

تماشای فیلم های تحریک کننده

admin بازدید : 65 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

درباره پرده بکارت چه می دانید؟

پرده بکارت،در نظر مردها از قدیم چیزی رازآلود و خیال انگیز بوده است. خیلی ها آن را مهر طبیعت بر سند مهر مرد می شمردند که تازگی و معصومیت عروسشان را تضمین می کرد. اما چند و چون آن در هاله ای از ابهام بود و با توجه به فرهنگ حجب و حیا ، کسی نیز درباره ویژگی های آن زیاد نمی دانست. و همین عدم شناخت در بعضی مواقع منجر به مشکلات جدی و حتی تراژدی می گردید.

 

امروزه به یمن پیشرفت های علمی و تغییرات فرهنگی،اطلاعات ما در باره این موضوع بیشتر و نگاهمان به واقع بینی نزدیک تر شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر پرده بكارت در حقیقت یك غشای نازك، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است.این كه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.

 

بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارت شان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن پرده بکارت، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

 

انواع مهم پرده عبارتند از :


1- پرده بکارت بدون منفذ
2- پرده بکارت مثلثی
3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)
4- پرده بکارت نوع هلالی
5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)
6- پرده بکارت نوع غربالی
7- پرده بکارت نوع زبانه دار
8- پرده بکارت نوع دندانه دار
9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

ترمیم پرده بکارت

 

 

از آنجا كه پرده بكارت می تواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمی تواند دلیل محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست می تواند افرادی را هم كه پرده بکارت آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ،خودارضایی، استفاده از تامپون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشكی و غیره دچار آسیب گردیده ، به دردسر اندازد. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت می كنند كه پارگی پرده بکارت در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است.


ترمیم پرده بکارت دختران
کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف، در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  مجله پزشکی آکادمی “اوترخت”  ، ”اینه که فان سومرن”  ، متخصص بیماری های زنان در آدکامی پزشکی در شهراوترخت (هلند) سازنده این دارو است. و در گفتگو با مجله پزشکی آکادمی “اوترخت” می گوید : “در سال حدود ۲۰نفر به من مراجعه می کنند که خواهان ترمیم پرده بکارت خود هستند. همکاران من در سایر شهرها نیز مراجعین زیادی برای ترمیم پرده بکارت دارند.

 

 

ترمیم پرده بکارت

 

 

متناسب با این که وضعیت مراجعین چه باشد، در مورد ترمیم پرده بکارت تصمیم می گیرم. برخی را ترمیم و حدود نیمی از موارد را نیز رد می کنم. مثلا اگر دختری مورد تجاوز واقع شده باشد و آینده اش به خاطر این مساله به خطر افتد، عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهم.

 

اما زمانی که زنی مراجعه می کند و می گوید که پس از طلاق و برای ازدواج دوم می خواهد پرده بکارت خود را ترمیم کند، با تقاضایش مخالفت می کنم.”برای این دسته از زنان نیز راه حل دیگری در نظر گرفته شده است که همان استعمال داروی معجزه آفرین باکرگی است. از دیرباز و در سنن گوناگون، ظهور قطرات سرخ رنگ بر ملحفه ها، در شب عروسی شادی آفرین بوده است.

نمایش پارچه ای با لکه های خون، با هلهله و “کل کشیدن” زنان خانواده همراه می شده است. این در حالی است که تنها در ۶۰درصد موارد، در اولین رابطه جنسی ، جداره واژن خراش بر می دارد و چند قطره ای خون می آید. با این وجود، در برخی موارد همان چند قطره، ناجی جان عروس است.
امروزه رد پای این گونه سنن به کشورهای اروپائی نیز کشیده شده است. حاملین این سنن نیز عمدتا مهاجرین اند. “اینه که فان سومرن” در این مورد می گوید: ” بیشتر مراجعه کنندگان من را دختران مراکشی و ترک تشکیل می دهند. اما گاهی اوقات زنان هلندی نیز به من مراجعه می کنند. اما این دسته، زنانی هستند که به اسلام گرویده اند و برای ازدواج و یا روابط جدیدشان، خواهان ترمیم پرده بکارت اند.”


به گفته “اینه که فان سومرن”، جامعه علمی و پزشکی هلند، انجام این عمل را بیهوده می داند چرا که هیچ ضرورت پزشکی و علمی در آن نیست. این عمل جراحی در کلینیک ها ی خصوصی صورت می گیرد.ممنوعیت ترمیم پرده بکارت تا کنون چندین بار در هلند مورد بحث واقع شده است.


“اینه که فان سومرن” می گوید: ” قبل از این که سفارش ساخت این قرص ترمیم پرده بکارت را به داروخانه ها بدهم، تصمیم ام را با کمیسیون ویژه ای که مربوط به بررسی درجه اخلاقی و عرفی موضوع است، در میان گذاشتم . آنها ابتدا گفتند که ساخت و استفاده چنین قرصی از نظر اخلاقی به معنای مشارکت در فریب افرادی (مردانی) است که پس از دیدن مایع قرمز رنگ بر ملحفه های شب زفافشان، فکر می کنند زنشان باکره بوده است. اما من توانستم کمیسیون را قانع کنم که نجات زنی که ممکن است به خاطر باکره نبودن جانش را در قتل ناموسی از دست بدهد، مهم تر از این حرفهاست.”
علاوه بر این، “اینه که فامن سومرن” با نقد دیگری نیز مواجه است و آن این که این گونه اقدامات و ارائه این گونه خدمات موجب حفظ سنن ارتجاعی می شوند. پاسخ وی به این گونه انتقادات این است: “بله درست است، به این ترتیب ما این سنن را حفظ کرده ایم اما زمان حفظ این سنن، چشمکی هم چاشنی آن می کنیم.”
منبع:salamatnews.com

admin بازدید : 70 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
پرده بکارت بافت نازکی است از جنس مخاطی مشابه با دیواره واژن که ورودی مهبل را به صورت ناقص می‌پوشاند. پرده مهبل شکل ثابتی ندارد و در افراد مختلف اشکال متفاوتی دارد. اما نبود آن فقط در ۰٫۰۳٪ زنان اتفاق می‌افتد. در این جا سعی کرده ایم مقاله جامعی در این زمینه برای شما عزیزان تهیه کنیم که بتواند تا اندازه ایی جوابگوی تمامی سوالات ذهنی شما باشد.

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک غشا نازک پوست است که در دهانه ورودی واژن قرار گرفته و از کناره ها به دیواره مهبل متصل هست و به اشکال مختلفی در افراد قرار دارد و به طرق مختلفی از هم باز می شود. شایعترین شکل آن در زنان جوان به صورت نیمه ماه می باشد. این شکل آن اجازه می دهد تا خون قاعده گی از مهبل رانده شود

 

محل قرارگیری "پرده بکارت"
پرده بکارت يک چين غشايي نامنظم است که از اپيتليوم شاخی تشکيل شده است درست در مدخل ورودی واژن قرار دارد و در واقع پرده بکارت به منزله درب ورودی واژن است. پرده بکارت در عمق واژن قرار نمی‌گیرد و با استفاده از یک آینه که در دهانه واژن قرار داده شود، با باز نگه داشتن پاها و سایر قسمت‌های اندام ‌جنسی قابل مشاهده است.

 

پرده بکارت, پاره شدن پرده بکارت, پاره کردن پرده بکارت

پرده بکارت

 

انواع پرده بکارت
انواع مهم پرده بکارت عبارتند از :۱- پرده بکارت بدون منفذ،۲- پرده بکارت مثلثی،۳- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)،۴- پرده بکارت نوع هلالی،۵- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)،۶- پرده بکارت نوع غربالی،۷- پرده بکارت نوع زبانه دار،۸- پرده بکارت نوع دندانه دار،۹- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی،۱۰- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

شایع ترین نوع پرده بکارت، مثلثی است که در ۵۰ تا ۶۰% دختران دیده می شود.به‌طور کلی، با بالا رفتن سن، پرده بکارت دچار تغییرات مختلفی می‌شود.

 

پرده حلقوی

دقیقا مشابه اسم آن ، این نوع پرده شکلی شبیه حلقه نامزدی با سوراخی در وسط آن است و متداول ترین شکل آن است و از اطراف به واژن چسبیده است و به دو شکل کشسانی و غیر کشسانی موجود هست.

 

زمانیکه پرده بکارت حلقوی کشسانی باشد در واقع با دخول و آمیزش خون ریزی ایجاد نمی شود و خون ریزی فقط در حالتی رخ می دهد که نوع پرده شما بکارت حلقوی غیر کشسانی باشد.

 

پرده بکارت ارتجاعی

این نوع بکارت دقیقا مشابه حالت بکارت حلقوی کشسانی است و قابلیت ارتجاع و اتسا را دارد و در زمان آمیزش و دخول پاره نمی شود و یا دچار پارگی جزی می شود که در نهایت منجر به خون ریزی نمی شود و این نوع پرده بیشترین احتمال عدم باکره بودن دختر بعد از اولین نزدیکی را ایجاد می کند که با تشخیص درست و بجا به راحتی میتوان همه نگرانی ها را برطرف کرد.

 

پرده دو سوراخی یا تیغه ای

نوع دیگری از این غشا نازک شکل دو سوراخی یا به اصلاح تیغه ای به آن گفته می شود که به صورت دو سوراخ گرد در وسط آن قرار دارد و یا این دو سوراخ به شکل دو سوراخ تیغه ای عمودی در وسط قرار گرفته است

 

پرده غربالی یا سوراخ سوراخ یا مشبک

این نوع پرده در سراسر دهانه واژن گسترده شده و به طور کامل دهانه ورودی واژن را می پوشاند و دارای چندین سوراخ در وسط خود می باشد و شکل مشبک و یا سوراخ سوراخ در مرکز خود دارداین حالت از پرده درصدی کمی از انواع آن را دربر می گیرد.

 

هایمن معمولا بعد اولین رابطه جنسی به چند تکه تبدیل می شود و به صورت تکه های گوشتی متصل به دیواره مهبل باقی می ماند.

 

انواع دیگری از پرده بکارت نیز وجود دارد که نیاز به دخالت جراحی دارند زیرا در عملکرد طبیعی بدن اخلال ایجاد می‌کند. این پرده‌های مشکل‌ساز از قرار زیر هستند:

 

پرده مسدود یا بسته یا بدون سوراخ

حالتی هایی پیش می آید که فرد از بدو تولد با هایمن کاملا مسدود بدنیا می آید و یا قطر این پرده به قدری زیاد هست که در زمان آمیزش و دخول دچار پارگی نمی شود و در زمان خون ریزی قاعدگی مانع خروج خون از بدن می شود.

 

که در این مواقع باید فرد با مراجعه به پزشک نسبت به رفع ان اقدام کند که معمولا پزشک برای خروج خون قاعده گی و یا جلوگیری از آمیزش دردناک با جراحی سبکی این مشکل را مرتفع می کند.

 

 

پرده بکارت, پاره شدن پرده بکارت, پاره کردن پرده بکارت

پارگی پرده بکارت

 

عوامل مؤثر در پاره شدن پرده مهبل

در 90 درصد مواقع ورود شی خارجی مانند انگشت و یا سایر اشیا منجر به آسیب و پارگی پرده بکارت میشود و عوامل آورده شده در زیر از میزان بالا برای آسیب دیدگی بکارت برخوردار نیست.

 

برخی فعالیت‌ها می‌تواند سبب آسیب و پارگی برگشت‌ناپذیر پرده مهبل شود از جمله:

ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک

 

برداشتن وزنه سنگین

ضربه‌های شدید در منطقهٔ مهبل (مانند لگد خوردن)

داخل کردن شیء خارجی به داخل مهبل مانند انگشت.

تصادف.

عملهای لگنی وخیم.

برخی نیز بطور مادرزادی پردهٔ مهبل ندارند.

عمل جنسی که همراه با ورود آلت جنسی به مهبل باشد.

حرکات ناگهانی

 

معاينه پرده بکارت
خانمها به دليل خصوصيات رواني مايل نيستند براي معاينه ي پرده بکارت خود به پزشک مراجعه کنند و اين در بسياري از موارد موجب افسردگي و ناراحتي هاي روحي در آنها مي گردد.پرده ي بکارت به شکلي است که خود شخص به تنهايي قادر به معاينه نيست و در مواردي که ناشيانه اين عمل انجام گيرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.توصيه مي شود که براي معاينه ي پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نماييد .18 سالگي سني است که دختر جوان اولين چک آپ خودش را بايد پيش يک پزشک يا ماما انجام بدهد.

 

آیا امکان ترميم ، شبيه سازي پرده بکارت وجود دراد ؟

هايمنورافي (Hymenorraphy) هايمنوپلاستي ( Hymenoplasty) يا بازسازي پرده بکارت با عمل جراحي، جرياني است که طي آن بقاياي اين پرده که بر اثر آميزش و يا هر دليل ديگري از بين رفته، با قرار دادن کپسولي ژلاتيني که حاوي ماده اي شبيه خون است، به هم دوخته مي شود. اما بدليل فقدان رگهاي خوني در اين ناحيه اين اتصال موقت بوده و براي نتيجه مطلوب بهتر است تا يک هفته قبل از شب زفاف انجام گيرد.گاهي اوقات نيز که اثري از اين بقايا برجاي نمانده، بخشهايي از دهاته واژن به هم دوخته مي شود تا نقش پرده را بازي کند. اين عمل در ايران و برخي ديگر از کشورهاي عربي غير قانوني است و تنها در صورتي انجام مي گردد که پزشکي قانوني حکم آن را، مثلاً بنا برا اينکه ايزال پرده طي حادثه رانندگي باشد، تاييد کند.

 

پرده بکارت, پاره شدن پرده بکارت, پاره کردن پرده بکارت

چگونه بكارت پاره ميشود

 

آيافقط بايک بار مقاربت پرده بکارت ممکن است از بين برود؟

بله ، از آنجا که پرده بکارت دقيقا در مدخل ورودی واژن قرار دارد، معمولا طی اولين مقاربت از بين می رود، حتی اگر مقاربت بطور کامل انجام نشده باشد. بافت لبان، مَلبان و كِلبان، معمولاً تا قبل از سن بلوغ بسيار نازك و لطيف است. بنابراين طبيعي است هرگونه كشش يا انبساطي كه به اين بافت وارد شود، به احتمال زياد موجب آن مي‌شود كه پرده بكارت را كش داده، آنرا نازك و نازكتر كند و يا اصلاً آنرا، آنهم در نقاطي از آن، پاره نمايد. از همين روست كه بسياري از دختران بالغ و نابالغ در اثر برخي حركات فيزيكي نظير ورزش، اسب سواري، دوچرخه سواري، استفاده از تامپون و يا استشها، پرده بكارت خود را يا بشدت نازك نموده و يا اصلاً به كلي از دست ميدهند.

 

يك دختر ممكن است هرگز متوجه نشود كه كي، كجا و تحت چه شرايطي بكارت خود را از دست داده است؛ چرا كه ممكن است اين حادثه كاملاً بدون خونريزي و يا درد اتفاق افتاده باشد. گاه نيز چنين است كه «اِزاله بكارت» يك دختر در زماني حادث شود كه مطلقاً، به علّت جواني و ناآگاهي وي نسبت به كاركرد اندام جنسي خود، ولو با مختصر خون و درد هم كه باشد، توجهي از جانب او بدان حاصل نشده باشد.

 

بود و نبود يا صحيحتر بگيم زايل شدن نسبي يا كامل پرده بكارت به هيچ وجه دليل بر اين نمي‌شود كه به بابهشت او دخول (Intercourse) شده است و يا نه. هيچ فردي نمي‌تواند صرفاً با تست و مشاهده فيزيكي، دريابد كه آيا زن يا دختر با مردي يك نوع آميزش و همخوابگي منجر به دخول داشته است. تنها 50% از زنان و دختران جوان در اثر دخول دچار خونريزي (آنهم ناچيز و براي بار اوّل) مي‌شوند. بنابر اين ملافه سفيد آغشته به خون اصلاً هيچ ملاك قابل اعتمادي براي بكارت يك دختر يا زن جوان نمي‌باشد.

 

پرده بکارت, پاره شدن پرده بکارت, پاره کردن پرده بکارت

 پاره کردن پرده بکارت

 

شايان ذكر است كه پرده بكارت برخي ديگر از زنان آنچنان كشسان است كه حتي در صورت دخول آلت مرد به بابهشت آنها، آنهم به طور كامل و عميق، نيز گسسته نمي‌شود و آنچنان كش مي‌آيد كه گويي نقش يك كاندوم را ايفا مي‌نمايد! البته اين‌حالت اخير هنگامي رخ ميدهد كه زن يا دختر مذبور ساليان دراز قبل از امر دخول، بتدريج و با انگشت خود، آنهم با عمل استشها، پرده بكارت خود را نازك و كشسان كرده باشد.

 

بكارت قبل از آنكه يك پديده ظاهري، گوشتي و خون آلود صرف و فيزيكي بوده باشد، اصولاً امري است مربوط به روانشناسي‌؛ و ارزشهاي شخصي و اخلاقي يك زن . اين نكته را هم بگويم كه پرده بكارت همينطوري به صرف داخل كردن/شدن چيزي در آن زايل نمي‌شود؛ بلكه درست به اندازه بزرگي همان شيء داخل شده، احياناً كش آمده نازك و يا زايل مي‌شود؛ همين ‌و بس.

 

مثلاً اگر يك دختر تازه بالغ دو انگشتش را در بابهشت خود فرو برد، باز هم به احتمال زياد در هنگام اولين همخوابگي وآميزش بسادگي ممكن است دچاره زايل شدن هرچه بيشتر مابقي پرده بكارتش شده و چند قطره خوني از وي بچكد. برخي از زنان، آنهم پس از سالها همبستري با شوهرانشان و يا حتي مرداني چند، باز هم و در هر مورد به علت پايداري و ضخامت زياد پرده بكارتشان، پي‌در‌پي در هر مورد از دخول، چند قطره‌اي خون به خود مي‌بينند.

 

بزرگي قطر و قامت آلت مردان به علاوه مكانيك آميزش آنها با زنان از يكديگر متفاوت است؛ بنابراين ممكن است زني در اثر دخول با يك مرد دچار خونريزي شود، اما با مردي ديگر نه. حتي حالاتيكه زن و مرد با يكديگر همخوابگي مي كنند، ممكن است در كش يافتن و يا ضايع شدن هر چه بيشتر "پرده بكارت" زن اثر داشته باشد. بطور كلي مي‌توان گفت كه اين پرده به نحوي نسبتاً كامل، آنهم صرفاً در اكثر موارد به طور آماري و نه قطعي، پس از آنكه زن صاحب نخستين فرزندش شد، زايل مي‌شود.

 

خون پرده بکارت چگونه است؟

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتیکه زن در هنگام سکس، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت.

 

اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.

 

بعضی مردها ادعا می کنند که می توانند در حین سکس تشخیص بدهند زن قبلا سکس داشته یا نه، چنین نیست.

 

تنها چیزی که مردان می توانند حس کنند، مضطرب و نگران بودن زن است که به همین دلیل خودشان را منقبض کرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید.

 

از آنجائیکه در نظر مردم پرده بکارت، پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام سکس فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند.

 

در صورتیکه، اگر زن هنگام سکس آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

admin بازدید : 55 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

لابد گاهی از خود پرسیده‌اید که چه چیز باعث می‌شود تا زنان بخواهند مرتب درباره وقایع زندگی روزمره‌شان با همه صحبت کنند، در حالی که مردان عمدتا درون‌گراهستند و حال و حوصله صحبت در مورد اتفاقات زندگی روزمره‌شان را ندارند؟

 

 
 

چرا مردان عمدتا وقت آزاد خود را صرف کار کردن با کامپیوتر و یا خواندن مجلات ورزشی می‌کنند در حالی که زنان بیشتر ترجیح می‌دهند به اخبار رسیده از این و آن بپردازند و یا سعی کنند روابطشان با دیگران برازنده و معقول به‌نظر برسد؟ چرا مردان و زنان از روابطشان با یکدیگر چیزهای متفاوتی را طلب می‌کنند؟ شاید علت، تفاوت‌های بنیادین در مغز مردان و زنان باشد.

 

 

در بررسی نمونه‌ای از تفاوت‌های رفتاری، محققان دانشگاه باث‌ متوجه شدند احساس درد در زنان و مردان متفاوت است.

 

 

مردان در مواجهه با درد بیشتر به این فکر می‌کنند که چگونه از شر آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلاص شوند اما در مقابل، زنان بیشتر درگیر پاسخ احساسی‌شان نسبت به آسیب هستند که این خود ممکن است باعث شود تا آنها درد را شدیدتر احساس کنند.

 

 

برای مقابله با ناراحتی ناشی از طلاق نیز تفاوت دو جنس به خوبی مشهود است. زنان توانایی بیشتری برای تطابق با موضوع دارند. تحقیقی که در یورکشایر انجام شد نشان داد زنان در مقابله با تمامی مراحل مختلف قطع رابطه از مردان قوی‌تر هستند.

 

 

۶۱ درصد از زنان اظهار داشتند که در طی ۲ سال اول بعد از طلاق، آنها بسیار خوشحال‌تر از موقعی بودند که هنوز در حال زندگی مشترک بودند در حالی که فقط ۵۱ درصد از مردان نظر مشابهی را داشتند.

 

 

دکتر فرانک تالیس روان‌شناس بالینی معتقد است یافته‌های فوق را می‌توان به وسیله تفاوت‌های مشخصی که در مغز دو جنس وجود دارد، توجیه کرد.

 

 

در سیر تکاملی، زنان بیشتر اهل معاشرت و رفتارهای اجتماعی هستند، چرا که به هر حال این زنان هستند که بچه‌ها را بزرگ کرده و آنان را برای رویارویی با اجتماع آماده می‌کنند.

 

 

آنها دارای مهارت‌های برقراری ارتباط‌اجتماعی هستند که مردان فاقد آن هستند و این‌ مهارت‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا از طریق احساساتشان صحبت کرده و با دوستان و خانواده‌شان راحت‌تر ارتباط برقرار کنند در حالی که مردان کمتر قادر به برقراری رابطه اجتماعی مناسب حتی با دوستانشان هستند و در هنگام ناراحتی‌های احساسی، به‌جای مواجهه با مورد ناراحت‌کننده، بیشتر سعی می‌کنند آن را از هر طریق ممکن و لو اینکه در درون خود بریزند، به حداقل برسانند.

 

 

شاید یک دلیل علمی برای این موضوع این باشد که مغز مردان طوری تنظیم شده که به‌صورت سیستماتیک و تحلیلی عمل کند، در حالی که مغز زنان بیشتر در مورد احساسات تنظیم شده است.

 

 

در تحقیق یورکشایر این‌طور به‌نظر رسید که مزیت‌های ذاتی فوق، نقش مهمی در زندگی جنس موِنث داشته باشند؛ در طی چند سال اول پس از طلاق، زنان روابط بیشتری با دوستانشان برقرار و وقت بیشتری صرف خانواده‌‌شان کردند و به‌دنبال مشاوره‌ها و درمان ناراحتی‌هایشان بودند در حالی که مردان غالبا به‌دنبال لذت‌های موقتی بودند.

 

 

عمدتا پس از به هم خوردن یک رابطه زناشویی، مردان برای حفظ اعتماد به نفسشان به‌دنبال رابطه جدید هستند به‌جای آنکه فکر کنند چرا ازدواجشان با شکست مواجه شده است.

 

 

 

علاوه بر این، برخلاف عقیده عمومی، در یک رابطه دوطرفه، مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می‌شوند چرا که براساس بررسی‌ها مردان بیشتر از زنان تمایل دارند تا غریزه‌شان را برای رسیدن به فردی که او را جذاب و دلربا می‌دانند، ارضا کنند.

 

 

از طرف دیگر، زنان بیشتر از طریق برنامه‌ریزی‌شده‌تری عاشق می‌شوند که تحت تاثیر سیر تکاملی‌شان است. آنها بیشتر به‌دنبال شریکی هستند که مراقب آنها بوده و قادر باشد خانواده‌شان را هم ازنظر مالی و هم ازنظر عاطفی تامین کند. زنان در رابطه‌شان با طرف مقابل علاوه بر جذابیت‌های فیزیکی، به‌دنبال مهربانی و سخاوت نیز هستند.

 

 

 

البته دکتر تایس خاطر نشان می‌کند فشارهایی نیز در اجتماع وجود دارند که باعث می‌شوند مردان و زنان به سوی شیوه‌های رفتاری برنامه‌ریزی‌شده‌شان هل داده شوند. در اجتماع، مردان بیشتر تشویق می‌شوند تا احساسات خود را کنترل کرده و تابع آن نباشند.

 

 

شاید کنترل‌ احساسات در قرون گذشته و به‌ویژه در جنگ‌ها برای مردان خوب بوده باشد، اما در کل کنترل کردن احساسات برای شکل‌دهی یک رابطه زناشویی کار جالب و مفیدی نیست.

 

 
 

در سمت مقابل، زنان در اجتماع غالبا به سوی شیوه رفتاری رانده می‌شوند که در طی آن از زنان بیشتر انتظار می‌رود ملایم‌‌تر و مهربان‌تر باشند که این خود موجب می‌شود برقراری ارتباط با سایر افراد جامعه برایشان آسان‌تر باشد.به همین دلیل زنان بیشتر از مردان به اطمینان کلامی اهمیت می‌دهند.

 

 

در تمام موارد ذکر شده سعی شده کارهای پیچیده مغزی تا حد بسیار زیادی ساده شوند. البته باید توجه داشت هیچ زن و مردی تمام خصوصیاتی که محققان در مورد مغز زن و مرد می‌گویند را ندارد. اغلب مردم مغزهای متعادلی دارند که دارای مقادیر مساوی از خصوصیات مردانه و زنانه است. حتی برخی از افراد دارای مغزهایی هستند که رفتاری خلاف جنس آنها دارد.

 

 

دکتر تایس معتقد است تفاوت دو جنس هم در روابط سالم و هم در روابط شکست خورده کاملا مشهود بوده و باید به‌دقت بررسی شود. موارد اختلاف زیادی بین دو جنس وجود دارند اما اگر موردی به‌طور عمده و در میان تعداد زیادی از افراد صحیح بود، می‌تواند کمک‌کننده باشد، به‌ویژه به این دلیل که شما بفهمید و بدانید آن موضوع، یک رفتار عمومی است و یک مورد ناخوشایند و یا شخصی نیست و شما نباید احساس بدی در این مورد داشته باشید.

 

 

به‌عنوان مثال، ممکن است در اختلاف زناشویی، مرد آرام و ساکت باشد ولی این بدان معنا نیست که وی عصبانی شده است، بلکه معنای عمده آن این است که مغز آن مرد بهتر می‌تواند مسئله را درون خود و با آرامش حل و فصل کند.

 

 

به‌طور مشابه، چنانچه زنی برای صحبت‌کردن و مباحثه پافشاری می‌کند، نباید فکر کرد علت آن بهره‌برداری از نق‌زدن‌های مداوم است، بلکه این غریزه وی است که از او می‌خواهد تا برای برقراری ارتباط و نشان دادن احساسش صحبت کند. اگر شما این تفاوت‌ها را قبل از اینکه موردی پیش بیاید درنظر بگیرید، حتما رابطه راحت‌تر و درک بهتری از طرف مقابل خواهید داشت و متوجه خواهید شد که کار مغزهای متفاوت زن و مرد به کمک یکدیگر کامل می‌شود.

 

منبع: vista.ir

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

admin بازدید : 72 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
رابطه زناشویی بعد از بچه دار شدن خیلی مهم است، اما با گذشته خیلی فرق می‌کند. سوال بیشتر زوج‌های جوان بعد از بچه دار شدن این است که آیا می‌توانند در حضور نوزاد خواب رابطه زناشویی داشته باشند؟

گاهی والدین به دلایل گوناگون، مانند نداشتن اتاق خواب مجزا، محدودیت فضای منزل، داشتن بچه ی زیاد و شلوغ بودن منزل و گاه اهمال کاری و بی دقتی ، نمی توانند وضعیت و محیطی امن و ارام برای روابط زناشویی خویش آماده کنند.

 

برخی ديگر از والدین، کودکانشان را با عروسک اشتباه می گیرند و فکر می کنند، آنها نه حس دارند، نه درک می کنند ، نه می شنوند و نه می بینند. ولی بچه ها نه کر هستند و نه کور. بچه ها، خيلي خوب حس می کنند، خيلي خوب درک می کنند ، همه چیز را می بینند و خيلي خوب صداها را می شنوند و می فهمند حتی اگر خواب باشند یا خویش را به خواب زده باشند.

 

هر چند بچه ها دو ساله بیان خوبی ندارند و نمی توانند مسایل را توضیح بدهند ولی از حافظه ای قدرتمند برخوردارند و همه ی منظره ها، تصاویر و صداهای دور و بر خود را مانند یک دوربین و ضبط صدا، در ذهن و خیال خویش ثبت می کنند.کودکان که پیش والدین می خوابند یا کودکانی که به دلیل بی مبادلاتی والدین و باز بودن در اتاق خواب، شاهد روابط زناشویی آنها شوند.

 

در مورد روابط زناشویی پدر و مادر دچار ترس، نگارنی و استرس شدید میشوند ، چرا‌که رابطه ی زناشویی را نوعی خشونت پدر علیه مادر فکر می کنند و فکر می کنند که پدر می خواهد با مادر دعوا کند یا آسیبی به او برساند. والدینی که درحضور بچه ها و فرزندان خویش روابط زناشویی انجام میدهند ، نه تنها در حق آنها خیانت بلکه بزرگترین جنایت را مرتکب میشوند ، چرا که سبب تحریک و بیدار شدن زودرس غریزه ی جنسی بچه ها و عامل تباهی و انحراف اخلاقی آنها در آينده می شوند.

 

رابطه زناشویی در حضور فرزند, روابط زناشویی در حضور فرزندان,رابطه زناشویی در جایی که نوزاد خوابیده

رابطه زناشویی بعد از بچه دار شدن

 

آیا والدینی که بچه های کوچکشان را کنار خودشان می خوابانند از نظر رابطه جنسی دچار اختلال می شوند؟

معمولاً والدین زمانی که ازدواج می کنند تا زمانیکه صاحب فرزند شوند با فراغ خاطر میتوانند هر زمانیکه دلشان بخواهد برای برقراری رابطه جنسی اقدام نمایند. ولی هنگامی که صاحب فرزند میشوند ديگر نمی توانند به آسانی اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند و گاهی وقت ها دچار اضطراب میشوند و رابطه جنسی آن ها به مخاطره می افتد.

 

از چه زمانی باید اتاق خواب بچه را جدا کرد؟

بچه از حدود یک و نیم سالگی میتواند در اتاق خواب خود بخوابد و این نه تنها سبب می شود پدر و مادر خلوت خودشان را داشته باشند بلکه اثرات خوبی روی رشد بچه دارد و به وی احساس استقلال می­دهد. چنانچه کودک به اتاق خود عادت کند، پدر و مادر می­توانند در ساعتهای استراحت­شان بدون وجود مشکلی رابطه جنسی داشته باشند و در کنار هم وقت بگذرانند.

 

رابطه زناشویی پس از بچه دار شدن

اما تا یک سالگی کودک و تا هنگامی که در اتاق خواب پدر و مادر می خوابد رابطه زناشویی چطور و چه زمانی باید انجام شود؟ پاسخ بیش تر کارشناسان این است:رابطه زناشویی هرگز نباید درحضور نوزاد یا کودک چه بیدار و چه خواب انجام شود. کارشناسان معتقد هستند نوزادان ذهن بسیار قدرتمند دارند و همه تصاویر را در ذهنشان ضبط می کنند، پس بهتر است به این نکات توجه کنید:

 

 

- زمان رابطه زناشویی نوزاد یا کودک زیر یک سال را در یک اتاق مستقل بخوابانید.

- بهتر است رابطه زناشویی را به زمانی موکول کنید که بچه در منزل نیست. به عنوان مثال از - مادر یا خواهر خویش بخواهید برای چند ساعت از وی مراقبت کند.

- در زمان رابطه زناشویی حتماً در اتاق خواب را ببندید تا احتمال وارد شدن سر زده بچه به اتاق وجود نداشته باشد.

- چنانچه منزل شما تنها یک اتاق خواب دارد، هنگامی که کودک خواب است وی را داخل هال بگذارید و در اتاق را ببندید.

 

- چنانچه نگران صدا هستید، یک موسیقی آرام پخش کنید. اینکار به ریلکس کردن شما و افزایش میل جنسی هم کمک می کند.

- اگر کودک بالای دو سال دارید به وی اموزش بدهید که پیش از باز کردن در اتاق خواب حتماً در بزند.

 

رابطه زناشویی در حضور فرزند, روابط زناشویی در حضور فرزندان,رابطه زناشویی در جایی که نوزاد خوابیده

برقراری رابطه جنسی با حضور فرزندان

 

والدین باید از رفتارهای زیر درحضور فرزندان، خودداری کنند:

از دیدن فیلم های نامناسب جنسی که در آن زنان و مردان با پوشش نامناسب دارند خودداری نمایند.

 

از شوخی های زشت و زننده، ایماها، اشاره ها، کنایه های جنسی پرهیز کنند.

از ناز و نوازش، بوسیدن و عشق بازی با هم‌دیگر درحضور فرزندان جلوگیری کنند.

از به کار بردن حرف ها، طنزها و فحش های زشت جنسی پرهیز کنند.

admin بازدید : 56 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)
اکثر مردان و زنان در زندگی مشترک درباره مقدار دستمزد و مسایل مالی شان تلاش می کنند مواردی را پنهان کنند و به هم ديگر نگویند. پنهان کردن پول! ما آن را خیانت مالی می نامیم زیرا این خلاف چیزی است که دونفر دریک ارتباط به هم وعده داده اند.

زنان هم درباره مسایل مالی دروغ میگویند ان ها هم با دلایل بخصوص خویش اینکار را میکنند؛ گاهی برای روز مبادا، گاهی برای پشتیبانی از خویش یا شخص دیگری و گاهی هم بخاطر ترس از اینکه دیگری بخواهد تمامی درامد را در اختیار خود بگیرد.

 

تنها راهی که برای حل این گونه پنهان کاری دارید این است که باورهایتان را تغيير بدهید، بنای ارتباط را بر اعتماد قرار دهید برای اینکار میتوانید باهم صحبت کنید اگر نگرانی خاصی وجوددارد که سبب این گونه پنهان کاری میشود نخست این نگرانی را برطرف کنید.

 

یکی از پیامدهای پنهان سازی های مالی در زندگی مشترک این است که فرزندان هنگامی که بزرگ تر میشوند هم به پدر نزدیکند و هم به مادر، در نتیجه زمانیکه این مسایل را بین والدین خویش مشاهده می کنند، یاد می گیرند که پنهان سازی داشته باشند و تمام آسیب ها از اینجا شروع می شود.

 

والدین سعی می کنند تا سرمایه مالی برای زندگی خویش جمع کنند، ولی با پنهان سازی هایی که در این زمینه انجام میدهند فرزندان یعنی سرمایه های عاطفی خویش را که بخاطر آنها تشکیل خانواده داده اند، از دست می دهند؛ برای این که فرزند طبق درک اندکی که دارد و هنوز به مرحله رشد و تکامل نرسیده یاد می گیرد خيلي از ارتباطات و کارهایی را که انجام می دهد، مخفی کند.

 

دروغ های مالی در زندگی مشترک,دعوا بر سر دروغ های مالی در زندگی مشترک,پنهانکاری های مالی

دروغ های مالی در زندگی مشترک

 

انواع پنهان سازی مالی در ازدواج

خرج کردن مخفیانه به ویژه در وجوه بالا

مخفی کردن مخارج پرداخت نشده

مخفی کردن قبوض و وام های پرداخت نشده

قرض دادن به افراد دیگر بدون آگاهی همسر

قرض گرفتن بدون آگاهی همسر

حساب های بانکی مخفیانه

مخفی کردن منبع درامد و شغل

 

با پنهان سازی مالی در ازدواج چه طور برخورد کنیم؟

حل مشکل پنهان سازی مالی به زمان و کوشش زیاد در زندگی مشترک احتیاج دارد. با این حال، چنانچه دو نفر به یکدیگر علاقه داشته باشند، میتوانند از پس آن برآیند.

 

مشکل را بپذیرید:

سرتان را زیر برف نکنید. زمان آن رسیده که در خصوص مسایل مالی با همسرتان یک صحبت پر چالش و دشوار داشته باشید. چنانچه به پنهان سازی مالی همسرتان مشکوک هستید، علامت های خطر را بررسی کنید و شواهدی در این زمینه جمع کنید. این کار را بصورت حمله انجام ندهید تا همسرتان را در موضع دفاعی قرار دهید. بلکه مسئله را اینگونه مطرح کنید که نگران هستید و دوست دارید بدانید اوضاع از چه قرار است و به چه دلیل اینگونه است. احیانا همسرتان عصبانی می شود. ولی هر چه مشکل را به تعویق بیاندازید، عصبانیت وی بیش تر خواهد شد. زمانی را برای گفت و گو انتخاب کنید که هر دو ارام هستید.

 

احساستان را بگویید:

احساساتان در خصوص پنهان سازی مالی در ازدواج را با همسرتان در بین بگذارید. نگرانی ها، خشم، ترس، حس مورد خیانت قرار گرفتن ، خجالت، نومیدی و هر چیز دیگری را که احساس می کنید به همسرتان بگویید. شما باید شنیده شوید.

 

علت آنرا بیابید:

مخفی کاری مالی در ازدواج اغلب حاصل وجود مشکل در جای دیگری از ارتباط است. گاهی به علت بی مسئولیتی یک نفر، مسایل مالی از وی مخفی می شود. گاهی به علت کنترل بی اندازه و سخت گیری در امور مالی، به همسر در خصوص مخارج و درآمدها دروغ گفته می شود. درصورتی که مقصر این مخفی کاری شما هستید، مسوولیت خویش را در این ارتباط بپذیرید. معذرت خواهی کنید و تلاش کنید روش خویش را در زندگی و مسایل مالی تغيير دهید. با تغيير رفتار اعتماد همسرتان را جلب کنید تا مسایل مالی را با شما در بین بگذارد. این کار اندکی زمان می برد.

 

 

گاهی علت پنهان سازی مالی پیش بینی طلاق و وجود اختلافات زیاد بین زوج است. بدین ترتیب، تا زمانیکه مشکل اصلی حل نکنید، پنهان سازی ادامه می یابد. برای حل اختلافات زناشویی خویش از یک مشاور کمک بگیرید.

 

دروغ های مالی در زندگی مشترک,دعوا بر سر دروغ های مالی در زندگی مشترک,پنهانکاری های مالی

خطر پنهانکاری های مالی در زندگی مشترک

 

مشاوره بگیرید:

گاهی علت پنهان سازی مالی واضح نیست. در این موارد کمک گرفتن از یک مشاور، چه بصورت شخصی یا مشترک، میتواند در تشخیص علت رفتار و برخورد با آن موثر باشد. مشاور میتواند عقیده ها و دیدگاه شخص به پول، تربیت او در بچگی، احتمال وجود مشکلی مثل اعتياد، خیانت، قمار یا ول خرجی و ديگر موارد مرتبط را بررسی کند و به شما در رفع مشکل کمک کند.

 

اعتماد سازی کنید:

مخفی کاری مالی رشته های اعتماد را بین شما از بین می برد و قسمتی از حل مشکل به اعتمادسازی دوباره باز می گردد. درمیان گذاشتن تمام مسایل مالی از آن به بعد یکی از راهکارهای اعتماد سازی است. هر دو در کنار هم رسیدها، قبوض، مخارج و درآمدها را بررسی کنید. حساب مشترکی باز کنید و هر دو در آن پس‌انداز کنید و در خصوص خرج کردن پول با هم تصمیم بگیرید. تفاوتی نمی کند کدام راه حل را برای اعتماد سازی انتخاب کنید، بازسازی رابطه اندکی زمان می برد. شخص مخفی کار به اندکی زمان برای تغيير عادات خویش و شخص قربانی هم به زمان برای اعتماد کردن احتیاج دارد. صبور باشید و به یکدیگر مهلت دهید.

 

خطر پنهان کاری های مالی در زندگی مشترک

یکی از موضوع هایی که اشخاص باید قبل از ازدواج، آنرا جدّي بگیرند، این است که حتماً در خصوص مسایل مالی با یکدیگر صحبت کنند و درصورتی که شبهاتی در این زمینه وجود دارد حتماً آنرا رفع کنند زیرا درصورتی که این قبیل مسائل حل نشده باقی بمانند، ممکن است بعد از ازدواج سبب پیدایش مشکلات بزرگ تری بین آن ها شود.

 

لازم است زن و شوهر در مورد درامد یکدیگر آگاهی کافی داشته باشند زیرا به عنوان مثال زنی که ميزان درامد همسرش را می داند هم اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و هم میتواند ميزان دخل و خرج منزل را بسنجد و برای آن برنامه ریزی کند ولی هنگامی که مرد ميزان درآمدش را از همسرش مخفی می کند هم احساس نا امنی در زن به وجود می آید و هم رابطه شان سرد خواهدشد زیرا زن ديگر خود را رازدار همسرش نمی داند و از همین جا اختلاف ها بین آن ها شروع می شود.

 

از طرفی رابطه ای که در آن من و تویی وجود داشته باشد یک رابطه سالم نخواهد بود و نام آن ديگر زندگی مشترک نیست. به همین علت پیشنهاد می کنم که همسران تلاش کنند در این باره با یکدیگر به تفاهم برسند تا دلخوری ای بین آن ها وجود نداشته باشد. قطعاً میتوان با یک برنامه ریزی مناسب سختی های مالی خانواده را حل کرد. از یاد نبریم که پنهان کاری در یک ارتباط نه تنها خوب نیست بلکه آن ارتباط را به طرف تزلزل و نابودي سوق خواهدداد.

 

admin بازدید : 56 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

اختلاف زوجین در نوع پوشش و حجاب

بسياري از زوج ها در خصوص مسأله ی حجاب با یکدیگر تفاوت نظر دارند و این اختلافات گاهی حتی میتواند بيش از اندازه بر زندگی زناشویی تأثير بگذارد و منجر به جدایی شود. این اختلافات در اکثر موارد زمانی پیش می آید که شوهر تمایل دارد همسرش لباس‌های بسته تری پوشیده و کمتر اندام خود را به نمایش بگذارد.

بسياري از مردها سؤال می پرسند که چطور میتوانند از همسرشان بخواهند که لباس‌های بهتری بپوشد؟ برخی ديگر قدم فراتر گذاشته و می پرسند چطور همسرمان را مجبور کنیم مطابق میل ما لباس بپوشد؟ خانم‌ها هم از سوی ديگر از اینکه همسرشان در مورد نوع پوششان به آنها تذکر می دهد ناراحت میشوند و نمی دانند چه برخوردی باید داشته باشند.

 

حجاب و عقاید گوناگون و مختلف در این مورد، از آن دسته از مسائلی است که همواره سبب ایجاد اختلافات زن و شوهر می شود. گرفتن تصمیمات احساساتی در انتخاب همسر و امید به تغيير او در طول زندگی سبب می شود تا جوانان انتخاب غلط داشته و در انتخاب خود آن توجه لازم را انجام ندهند.

 

اختلاف نظر در نوع پوشش,اختلاف عقیده در مورد حجاب با همسر,اختلاف در مورد حجاب با همسر

اختلاف عقیده در مورد حجاب با همسر

 

باید خاطر نشان کرد که بسياري از مراجعین به مراکز مشاوره از نوع پوشش زنان خود می نالند و آنرا علتی بر اختلاف خویش می دانند ولی باید این سؤال را از آنان پرسید که در زمان خواستگاری به چه دلیل به اینگونه مسایل توجه ندارند! مگر آنان همسر خود را انتخاب نکرده و به تفاهم نرسیده اند؟!

 

بنابراین نباید به همسران خود در آن زمینه ایراد بگیرند البته بوده اند مواردی که حجاب آنان در طول زندگی عوض شده و باعث بروز مشکلاتی شده است که توصیه اکید مشاوران به این دست از بانوان این است که چنانچه می خواهند زندگی خویش را ادامه دهند و در زندگی موفق و خوشبخت باشند باید این تصمیمات را فراموش نموده و در اینباره با همسران خود صحبت کنند.

 

در غیر اینصورت این خود مردان هستند که همسران خود را بدین گونه انتخاب نموده اند بنابراین نباید به آنان ایرادی را وارد کنند.

 

بنابراین پسرانی که دوست دارید همسر با حجاب و متدین داشته و یا افردی که به این مسأله اهمیت نمی دهید در انتخاب همسر خود توجه نموده و کسی را انتخاب کنید که به معیارها و ملاک های خانم ایده‌ال شما نزدیک باشد.

 

اختلاف نظر در نوع پوشش,اختلاف عقیده در مورد حجاب با همسر,اختلاف در مورد حجاب با همسر

اختلاف در مورد حجاب با همسر

 

 

شیوه ی برخورد با تذکر همسر در خصوص حجاب

همان طور که گفته شد برخی از خانم‌ها نمی دانند که با تفاوت نظر در مورد حجاب با همسرشان چه برخوردی داشته باشند. در جواب به این شرایط باید گفت که اگر همسرتان از شیوه ی نامناسب برای ابراز نارضایتی اش استفاده کرد به وی نحوه ی درست برخورد را که قبل تر گفته شد، یادآور شوید.

 

ولی در شرایطی که همسرتان از نحوه ی مناسب استفاده کرد و تنها نظر و احساسش را بدون امر و نهی با شما در بین گذاشت، در خصوص حرف هایش فکر کنید. اگر با حس وی موافق نیستید برای وی توضیح دهید که در مورد حجاب چه نظری دارید.

 

اگر نتوانستید به یک نظر مشترک برسید با خودتان فکر کنید که این مسأله به چه مقدار برای شما اهمیت دارد. از خودتان سوال کنید که آیا مقدار علاقه ی شما به انتخاب نوع پوششتان به اندازه ای هست که بر آن اصرار کنید یا این مسأله آن قدر برایتان مهم نیست و میتوانید بخاطر همسرتان اندکی گذشت داشته باشید. در پایان این موضوع به باورهای شما باز می گردد.

 

admin بازدید : 55 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

بهترین روش های پیشنهادی برای تمیز و براق کردن شیشه های منزل

خانه شما بازتابی از شخصیت شماست. در حالی که یک خانه زیبا و تزیین شده قطعا تاثیر زیادی روی بازدیدکنندگان ایجاد می کند، افراد یک خانه کثیف و شلوغ به عنوان افرادی نامنظم و بی دقت شناخته می شوند . اگر چه بیشتر ما تلاش می کنیم تا مطمئن شویم خانه تمیز و مرتب به نظر برسد، همه چیز در خانه باید سازمان دهی شود.

براق كردن شيشه

نیاز به انتخاب محصولات تمیز کننده با کیفیت خوب وجود دارد و باید برنامه زمانبندی داشته باشید.فرد باید مطمئن شود که گرد و غبار بر روی کالاها یا سطوح خانگی نمی نشیند. وقتی نوبت به امور خانه داری می رسد، حتی چیزهای کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

برای مثال پنجره های کثیف قطعا می تواند ظاهر خانه را خراب کند. نباید گذاشت گرد و خاک روی پنجره ها بنشیند. بهتر است از یک پاک کننده پنجره برای تمیز نگه داشتن پنجره ها استفاده کنید. بازار مملو از انواع پاک کننده ها است که به شدت تبلیغ می شوند و از نتایج عالی برخوردارند، اما می توانید گزینه درست کردن در خانه که مد نظر این بخش از نکات خانه داری در ساپ ناز است را انتخاب کنید.

در حالی که تمیز کننده های تجاری ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند، تمیز کننده های خانگی یک جایگزین مناسب برای محیط زیست هستند. شگفت زده خواهید شد از این که ببینید بیشتر مواد مورد نیاز برای این پاک کننده های خانگی ممکن است در منزل در دسترس باشند. فقط باید آن ها را به روش درست استفاده کنید تا به تمیز کردن پنجره های تمیز منجر شود.

براق کردن شیشه

چگونه پنجره را تمیز کنیم؟

آیا احساس می کنید علی رغم استفاده از پاک کننده های پنجره نتایج رضایت بخش نبوده است؟ گاهی اوقات، نقاطی روی پنجره ها دیده می شوند ، اگر صاحب خانه ها از روش های تمیز کردن صحیح استفاده نکنند.

اگر از دستمال کاغذی، اسفنج پاره و کهنه و یا حوله های پرزی استفاده کنید همه تلاش هایتان هدر خواهد رفت. بنابراین، مطمئن شوید که ابزار مناسب برای تمیز کردن پنجره ها دارید. اگر پنجره ها تمیز به نظر نرسد و یا باقی مانده آب روی پنجره ها باشند، می توانید از روش های زیر برای تمیز کردن پنجره در خانه استفاده کنید.

براق شدن شیشه

محلول صابون

گذشته از دستور العمل های بسیار این دستورالعمل ساده ترین و ارزان ترین است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق سوپ خوری مایع ظرف شویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. از آنجا که آب سخت می تواند لکه بر جای بگذارد بهتر است از آب نرم برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. آن را در بطری اسپری بریزید. قبل از این که پنجره را بشویید، از پارچه ای مرطوب برای خلاص شدن از کثیفی به خصوص اطراف لبه پنجره و یا قاب استفاده کنید.

اسفنج تمیز را در محلول بیندازید و یا این محلول را روی شیشه برای پاک کردن پنجره اسپری کنید. مطمئن شوید اسفنج خیس نشده است. بعد آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید. همچنین می توانید ازدستمال تمیز میکرو فایبر برای پاک کردن پنجره استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک زاویه سطح شیشه ای را پاک کنید . قبل از استفاده اسفنج در پنجره بعدی، به یاد داشته باشید که از پارچه مرطوب برای پاک کردن استفاده کنید.

محلول شیشه پاک کن

سرکه سفید

اگر می خواهید پنجره ها برق بزند و از لکه ها خلاص شوید، می توانید از روش امتحان و آزموده شده سرکه برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چهار فنجان آب ولرم را به یک فنجان سرکه اضافه کنید. این محلول را روی پنجره اسپری کنید تا از شر لکه و یا اثر انگشت رها شوید.

همچنین می توانید یک چهارم فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب و نصف قاشق چای خوری صابون مایع ترکیب کنید. پس از پاک کردن کثیفی از لبه پنجره، این محلول را روی پنجره ها اسپری کرده و اسفنج نرم روی آن بمالید. از آب برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید و با استفاده از پارچه نرم و یا یک روزنامه مچاله شده آن را پاک کنید.

محلول سرکه سفید

مالیدن الکل

اگر روی پنجره ها لکه های شدیدی دارید، می توانید از مالیدن الکل برای تمیز کردن پنجره ها نیز استفاده کنید. فقط به الکل، آمونیاک و یک پاک کننده مایع نیاز دارید. یک فنجان الکل و یک قاشق سوپ خوری آمونیاک را به یک فنجان آب اضافه کنید.

این محلول را روی پنجره ها اسپری کرده و به آرامی روی لکه ها بمالید. زمانی که لکه ها ناپدید شدند، پنجره ها را با استفاده از یک پارچه کتان یا کهنه پاک کنید. از تمیز کردن پنجره ها در یک روز آفتابی اجتناب کنید، به خصوص زمانی که نور خورشید مستقیما به پنجره ها می تابد. نور خورشید محلول را خشک خواهند کرد و خطوط آب باقی خواهند ماند.

پاک کردن شیشه

لیمو

عصاره لیمو می تواند کمک بزرگی در تمیز کردن پنجره های کثیف باشد. لیمو یک عامل تمیز کننده طبیعی است و می توانید با اطمینان از آن برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. برای رسیدن به این راه حل، باید آب 2 لیمو را فشار دهید. آن را صاف کنید .

نصف فنجان سرکه سفید را به 4 فنجان آب اضافه کنید. عصاره لیمو و یک قاشق چای خوری از مواد شوینده مایع را به خوبی مخلوط کنید. این محلول را روی شیشه اسپری کرده و با استفاده از دستمال نرم پاک کنید.

شیشه پاک کن طبیعی

نشاسته ذرت

هم چنین می توانید از نشاسته ذرت، آمونیاک و سرکه استفاده کنید. برای درست کردن این محلول تمیز کننده، به 2 قاشق سوپ خوری نشاسته و نصف فنجان الکل و نصف فنجان سرکه سفید نیاز خواهید داشت.

این مواد را به 4 فنجان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کنید تا هیچ توده ای باقی نماند و نشاسته ذرت به درستی حل شود. این محلول را به پنجره بمالید و از اسفنج مرطوب برای پاک کردن پنجره ها استفاده کنید.

می توانید با استفاده از هر یک از این دستور العمل ها پنجره را تمیز کنید.

admin بازدید : 81 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

ساپ ناز: تا حالا شده عسل بخرین و شکرک بزنه؟ به نظرتون عسل شکرک زده خراب یا تقلبیه؟ اصلاً چرا بعضی وقتا عسل شکرک می‌زنه؟ اگه شکرک زد چیکار کنیم؟ با ما همراه باشین تا به جواب همه‎ی این سئوالا برسیم.

عسل شکرک زده خوبه؟

عسل اصل یا تقلبی

برخلاف تصور غلطی در بین اکثر مردم به وجود اومده، عسلی که شکرک می‌زنه؛ عسل اصل و طبیعیه و هیچ قند مصنوعی در اون وجود نداره. البته اینی هم که می‌گن عسل شکرک زده، تأثیر زیادی در این برداشت اشتباه داشته. چون اصلاً عسل طبیعی شکر نداره؛ بهتر اینه که بگیم عسل رُس بسته. حالا نه این که همه‌ی عسل‌های طبیعی رس می‌ببندن و تقلبی‌ها اینجوری نیستن. هر عسلی ممکنه رس ببنده یا شکرک بزنه. در کل نمی‌شه بگی عسل‌های تقلبی اصلاً شکرک نمی‌زنن؛ هر عسلی ممکنه شکرک بزنه. اما این بستگی به نوع شکرک زدن و شرایط مورد نظر داره.

عسل رُس بسته چیه؟

ساکاروز، گلوگز و فروکتوز از اسامی قند‌های طبیعی موجود در عسله. حالا این گلوگز خوشمزه و شیرین خیلی دوست نداره مایع بمونه. بیشتر ترجیح می‌ده به حالت جامد دربیاد. اینطوری می‌شه که اگه شرایط واسش آماده شه؛ سریع کریستالی یا بلوری می‌شه یا رس می‌بنده یا به قول خودمون اصلاً همون شکرک می‌زنه. این نشونه‌ی بدی نیست.

علت رُس بستن چیه؟

رس بستن یا شکرک زدن عسل به چند عامل بستگی داره که با هم بررسی می‌کنیم.

۱. میزان گلوگزی که در عسل هست

همون طور که گفتم، این گلوگزه که جامد و کریستالی می‌شه و باعث می‌شه که عسل شکرک بزنه. پس هرچی میزان این ماده در یک عسل بیشتر باشه؛ اون عسل زودتر رس می‌بنده؛ که این قضیه دیگه بستگی به نوع عسل، گلی که ازش به وجود اومده و البته منطقه‌ای که اون عسل برداشت شده داره. مثلاً عسل یونجه که خیلی زود رس می‌بنده، چون گلوگز زیادی داره.

رازهای خانه‌داری؛ عسل شکرک زده خوبه؟

۲. میزان رطوبت عسل

هرچی رطوبت عسل بیشتر باشه، زودتر رُس می‌بنده. واسه همین هم در روش‌های نگهداری عسل گفتم؛ عسل رو جای خشک بذارین و درشو خوب محکم کنین تا رطوبت هوا وارد شیشه نشه. بعضی عسل‌ها هم کلاً در خودشون رطوبت دارن؛ واسه همین زود رس می‌بندن. مثل عسل مرکبات و بهارنارنج.

۳. میزان دمای محیط اطراف عسل

عسل باید در یک دمای مشخص باشه که نه خیلی سرد باشه و نه گرم. واسه همین عسل رو تو یخچال نذارین. چون سرما باعث می‌شه، گلوگز‌ها زودتر به آرزوشون برسن و جامد شن. دمای بالا هم درسته که از شکرک زدن عسل جلوگیری می‌کنه؛ اما خاصیت‌ها و ویتامین‌های موجود در عسل رو هم از بین می‌بره. اینطوری دیگه خوردن عسل فایده‌ای نداره. تازه حرارت باعث روان شدن عسل و زود خراب شدن اون می‌شه.

رازهای خانه‌داری؛ عسل شکرک زده خوبه؟

۴. ناخالصی‌هایی که در عسل وجود داره

وجود یه سری ناخالصی در عسل هم به گلوگز‌ها کمک می‌کنه تا زودتر کریستالی بشن. مثل ذرات مومی که در عسل باقی مونده.

حالا اگه عسل ما شکرک زد چیکار کنیم؟

اگه عسل شکرک زد، نیازی نیست کاری انجام بدیم. چون درواقع اتفاق خاصی نیفتاده. نه خراب شده و نه مضر (همون عسل خودمونه بابا فقط از مایع به جامد تبدیل شده). اما خب از اونجایی که ظاهر آدما مهمه و همه عقلشون به چشمشونه، واسه این قضیه راه حل داریم:

یه قابلمه رو آب می‌کنیم و می‌ذاریم روی شعله‌ی گاز. دمای آب که به ۴۰ درجه سانتی گراد رسید؛ عسل رو خیلی آروم با شیشه‌اش می‌ذاریم تو قابلمه. تا یه مقداری (تقریباً نصف) که شکرکش آب شد در میاریمش. اجازه می‌دیم که بقیه‌ی شکرک‌ها با گرمای خود شیشه آب شه.

دو تا نکته

گرما دادن بیش از حد و مستقیم به عسل همه‌ی خواص و عطر و طعمشو از بین می‌بره.

هیچ وقت عسل مستقیم روی گاز گرم نکنین. هیچ وقت هم تو مایکروویو نذارین.

چرا عسل‌های پاستوریزه شکرک نمی‌زنن؟

چون حرارت دیده‌ان. عسلی که حرارت دیده همه‌ی ذرات مخمرش از بین رفته و دیگه شکرک نمی‌زنه و تازه شفافِ شفاف می‌شه. البته همراه با این ذرات همه‌ی ویتامین‌ها و مواد معدنی و حتی آنتی اکسیدان‌ها و گرده‌ی گل موجود در عسل هم از بین می‌ره.

نتیجه‌گیری

هر عسلی ممکنه شکرک بزنه. البته شکرک زدن اتفاق بدی نیست، عسل شکرک زده هم مضر نیست. عسل‌های طبیعی و خالص هم ممکنه شکرک بزنن. علت این قضیه می‌تونه شرایط نگهداری عسل یا حتی محتویات خود عسل باشه. برای رفع این قضیه هم راهکارش رو گفتیم؛ هرچند که شکرک زدن یا رُس بستن عسل اصلاً نشونه‌ی بد یا نشونه‌ی خرابی عسل نیست.

رازهای خانه‌داری؛ عسل شکرک زده خوبه؟

راستی شما برای از بین بردن شکرک عسل چیکار می‌کنین؟

نظرتون درباره‌ی این مطلبای خونه داری چیه؟ دوست دارین از این به بعد توی بخش آشپزی از این مطالب براتون بذاریم؟ توی قسمت کامنت نظراتتونو بهمون بگید.

منبع: برگرفته از یادداشت‌های کوپا در شبکه اجتماعی ویرگول

admin بازدید : 71 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

روزنامه جام‌جم: هویج یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بالا و سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین، بتا کاروتن و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. هویج به طرق مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ چه به صورت تازه در سالاد و چه در پخت انواع غذاها، کیک، مربا و .... اما معمولا بسیاری از افراد در نگهداری این سبزی دقت کافی را به خرج نداده و در نتیجه هویج‌های خریداری شده طی مدت زمان کوتاهی تازگی و قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهند. برای نگهداری هر چه بهتر هویج نکته را مد نظر قرار دهید:

اصول نگهداری هویج در یخچال

همیشه قبل از نگهداری هویج در یخچال با یک چاقوی تیز، برگ یا بخش‌های سبز بالای آن را جدا کنید. این بخش‌های سبز، رطوبت و مواد مغذی هویج را مصرف و کاهش می‌دهند و هویج سریعا پلاسیده می‌شود. یکی از روش‌های جالب برای نگهداری از هویج پیچاندن آن‌ها در ورق‌های پلاستیکی حباب‌دار است. این پوشش‌های پلاستیکی می‌تواند رطوبت لازم را در مجاورت هویج حفظ کرده و هویج‌ها مواد مغذی و مزه خود را حفظ کنند.

این پلاستیک‌ها می‌توانند تا دو هفته کیفیت هویج را در حد مطلوبی حفظ کنند. سپس می‌توانید هویج‌های پوشش داده شده را در کشو‌های مخصوص میوه و سبزی در یخچال قرار دهید.

می‌توانید از دستمال‌های نم‌دار نیز برای حفظ رطوبت در نگهداری کوتاه‌مدت هویج استفاده کرد.

هیچ‌وقت هویج را در مجاورت گاز اتیلن متصاعد شده از میوه‌ها به‌خصوص موز، سیب و گلابی قرار ندهید. به عبارتی هویج نباید در کنار این میوه‌ها قرار بگیرد.

سعی کنید هویج را به میزان مصرف بخرید و از نگهداری طولانی‌مدت که منجر به از دست رفتن تردی آن می‌شود، بپرهیزید.

اصول نگهداری هویج در یخچال

بهتر است هویج‌ها تا زمان استفاده شسته نشوند. در صورت وجود آلودگی‌هایی از قبیل گل‌ولای، می‌توانید با یک برس یا دستمال آن‌ها را قبل از نگهداری در یخچال تا حدودی تمیز کنید. اگر آن‌ها را می‌شویید حتما از خشک‌شدن کامل آن‌ها قبل از قراردادن در یخچال مطمئن شوید.

هویج را در سردترین بخش یخچال نگهداری کنید که البته از یخچالی به یخچال دیگر متفاوت است. این محل می‌تواند نزدیک فریزر یا در برخی یخچال‌ها همان کشوی مخصوص میوه و سبزی باشد.

برای نگهداری طولانی‌مدت می‌توانید هویج را در ظرف‌های دردار نگهداری کنید و به این ترتیب از تماس آن‌ها با هوا و خشک‌شدن‌شان جلوگیری می‌شود.

اگر قصد نگهداری هویج پوست‌گیری و خرد شده را دارید، حتما آن‌ها را در یک ظرف خشک یا کیسه پلاستیکی خشک قرار دهید و هر چند روز حتما از نظر عدم رشد کپک یا تغییر در بوی آن‌ها مطمئن شوید. همچنین می‌توانید هویج‌های خرد شده را داخل آب نیز نگهداری کنید به شرط این‌که در جای سرد یخچال قرار گرفته و وضعیت آب در روز‌های نگهداری بررسی شود. هویج‌های پوست‌گیری شده را کنار میوه‌هایی از قبیل موز، ملون، هلو و سیب قرار ندهید.

admin بازدید : 77 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

ساپ ناز:وقتی زنی باردار می‌شود به دلیل رخ دادن فعل و انفعالات هورمونی، احساس شکنندگی می‌کند. ممکن است زنی که الان باردار است از نظر روحیه خیلی با قبل از خودش فرق کند. برای همین شناخت روحیات زنانه هنگام بارداری یکی از الزاماتی است که مردان باید آن را یاد بگیرند.

رفتار با همسر باردار؛ باید‌ها و نباید‌های مردانه

از هفته سوم بارداری یعنی زمانی که می‌فهمید همسرتان باردار است تا زمانی که بارداری تغییراتی در خلق و خو و جسم او ایجاد می‌کند باعث می‌شود تا کمی برای ارتباط با او دچار مشکل شوید. نکاتی که در ادامه آورده‌ایم بهتان کمک می‌کند بهتر رفتار کنید و دوران بارداری را با خوشی سپری کنید. با ما همراه باشید.

بارداری با فراموشی همراه است

بعضی فکر می‌کنند این شایعه است، اما خانم‌های باردار در این دوران کمی فراموشکار می‌شوند. در ابتدا ممکن است بامزه و حتی غیرجدی به نظر برسد. مثلا اینکه خانمتان دنبال عینکش می‌گردد در حالی که روی سرش است. یا دنبال گوشی‌ای می‌گردد که در دستش است.

اوضاع وقتی وخیم می‌شود که موضوعات مهم‌تری را فراموش می‌کند مثلا در خانه را باز می‌گذارد و بیرون می‌رود یا کلید را جا می‌گذارد و پشت در می‌ماند. وقتی از همسرتان بخواهید مثال‌هایی از این فراموشی‌ها را بهتان بگوید، نمی‌تواند، چون یادش رفته است! لازم است در این مواقع آنقدر فاجعه سازی نکنید و به او نشان دهید در این دوران این مدل کار‌ها طبیعی است و با همدلی با او برخورد کنید.

تعادل داشته باشید

رفتار با همسر باردار؛ باید‌ها و نباید‌های مردانه

با اینکه توجه به همسرتان یک موضوع همیشگی است، اما در دوران بارداری قطعا این توجه به خاطر اینکه او فرزندی را حمل می‌کند، بیشتر می‌شود. معمولاً آقایان در دوران بارداری همسرانشان، نمی‌گذارند همسرشان بار سنگین بلند کند یا کار‌های سخت انجام دهد و در هر لحظه‌ای که کنارش هستند دائما از او مراقبت می‌کنند.

شاید گاهی این همه توجه چندان برای خانم‌ها خوشایند نباشد و او بیشتر احساس ضعف کند و نسبت به چنین رفتار‌هایی واکنش خوبی نشان ندهد. اگرچه این را هم بدانید که اگر کم توجهی هم بکنید حرف‌های دیگری می‌شنوید. پس تعادل را فراموش نکنید. ‏

به چاقی او اشاره نکنید

هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را به زبان نیاورید به خصوص در مورد چاق شدن همسرتان در این دوران! زنان به خودی خود روی اندام، چاقی و لاغری و در کل هرچیزی که به بدنشان مربوط است، حساس هستند. حالا حساب کنید در دوران بارداری به او اشاره کنید که چاق شده است. مشخصاً ناراحت و عصبانی می‌شود.

ممکن است در ذهنتان این طور بگذرد که شکم او که هر ماه بزرگتر می‌شود بامزه است و او زیباتر به نظر می‌رسد، اما شنیدن اینکه «داری چاق می‌شوی.» از نظر همسرتان خوشایند نیست و قطعاً با این جمله روبرو خواهید شد: «میدونم که چاقم، ولی دوست ندارم این جمله رو از زبون تو بشنوم! پس دیگه تکرارش نکن!» او نمی‌داند که شما در ذهنتان او را تحسین می‌کنید و منظورتان چیز دیگری است. در این دوران از کلمات مناسب استفاده کنید. ‏

رفتار با همسر باردار؛ باید‌ها و نباید‌های مردانه

سرد شدن در روابط زناشویی

در این دوران به ویژه در سه ماهه اول بارداری ممکن است حس طردشدگی از جانب همسرتان داشته باشید. اما اشتباه نکنید حالت تهوع‌هایی که صبح و گهگاهی شب به سراغ همسرتان می‌آید و همچنین تغییرات هورمونی باعث می‌شود تا رابطه‌تان محدود شود. اما سه ماهه دوم اوضاع کمی بهتر می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم هردویتان از این فرصت استفاده کنید.

چون در سه ماهه پایانی به دلیل افزایش وزن و کمردرد همسرتان فرصت کمی برای رابطه دو نفره‌تان خواهید داشت. درثانی آنقدر استرس و نگرانی همراه همسرتان است که دیگر او شبیه گذشته نمی‌تواند با شما وقت بگذارد و حتی ممکن است درخود فرو رفته و منزوی هم بشود.

شکایتی نکنید

بسیار سخت است که در این ۹ ماه بارداری حرف بشنوید، وزن اضافه کنید، کار خانه را انجام دهید و رابطه زناشویی‌تان هم کم شود به علاوه تنهایی بار بزرگی از استرس داشته باشید، اما نتوانید گله و شکایتی داشته باشید. اگر مرد عاقلی باشید این کار را نمی‌کنید، چون خودتان می‌دانید که فرزندی که در شکم همسرتان وجود دارد تمام این شکایات را بی‌معنی می‌کند. به علاوه می‌دانید که در صورت اعتراض چه جوابی خواهید شنید.

رفتار با همسر باردار؛ باید‌ها و نباید‌های مردانه

مثلا کافی است یک کلمه از دهانتان بپرد: «ظرف‌ها رو نشستی؟» چیزی که خواهید شنید احتمالاً جوابی شبیه این است: «درباره ظرف‌ها حرفی زدی؟ در حالی که من یه بچه اندازه هندوانه توی شکمم دارم و به سختی می‌تونم کاری انجام بدم و البته قراره زایمان هم داشته باشم…!» پس حواستان را در این ۹ ماه به خوبی جمع کنید! شکایت و گله‌های شما می‌تواند تا ابد در یاد همسرتان بماند و حتی بعدتر هر چقدر جبران کنید، اما اثر این حرف را نمی‌برد.

admin بازدید : 59 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

برترین‌ها: حالا فقط چند روز تا تاریخ لاکچری سال ۹۹ باقی‌ست. طبق پیش‌بینی‌ها بازهم در تاریخ ۹۹.۹.۹ اتاق عمل‌ها پُر و سرِ کادر درمان حسابی شلوغ خواهد شد. شاید باورش سخت باشد اما طبق گزارش یکی از کارکنان بیمارستان‌ها، زوجی میلیون‌ها پول داده‌اند تا اتاق عمل در تاریخ لاکچری برای تولد فرزندشان رزرو شود.

سزارین‌های زوری در ۹۹.۹.۹

چیزی که بسیار عجیب و غیرقابل هضم است، گزارشاتی‌ست که از اتفاقات و عواقب تلخ سزارین‌های زوری در تاریخ‌های رُند سال‌های گذشته به دست آمده. متاسفانه با تمام آن گزارشات، بازهم بسیاری از زوج‌ها چشمشان را برروی عواقب تلخی که ممکن است در انتظارشان باشد بسته‌اند و خودشان را آماده کرده‌اند تا در ۹۹.۹.۹ فرزند دلبند لاکچری‌شان را در آغوش بگیرند.

سزارین‌های زوری در ۹۹.۹.۹

در ادامه گزارشاتی را در این‌باره برایتان آورده‌ایم، به امید اینکه زوج‌های عزیز کمی بیشتر مراقب سلامت مسافر کوچک خود باشند.

روزنامه خراسان طی گزارشی درباره‌ی یکی از سزارین‌های زوری در سال‌های قبل نوشت: یک‌ماه قبل، تولد ۱۱ سالگی‌اش را جشن گرفتند. «علیرضا» و «مهسا» کنار «آبان» نشستند تا کیک تولد دخترشان را فوت کنند. یک، دو، سه .... ۱۱ شمع روی کیک فوت شد و «آبان» لبخند زد، اما «علیرضا» و «مهسا» دوباره گریه کردند، مثل همه ۱۰ سال گذشته....

چندماه، قبل از این‌که به دنیا بیاید اسمش را انتخاب کرده بودند. برایشان لذت‌بخش بود که اسم فرزندشان همنام ماهی باشد که در آن متولد می‌شود. این حقشان بود که نام او را چیزی بگذارند که دوستش دارند، اما حق نداشتند زندگی او را تباه کنند. اما این کار را کردند، به قیمت دوست داشتنی که حقشان نبود.

تصمیم‌شان را بعد از آن شب مهمانی گرفتند، همان شبی که دوست مهسا با هیجان و ذوق‌زدگی پیشنهادی داد: «حالا که بچه‌تون داره توی آبان سال ۸۸ به دنیا میاد،‌ای کاش روز تولدش رو هم بذارین هشتم باشه، این جوری میشه متولد ۸/۸/۸۸، خیلی خوب میشه». این همان تصمیم تلخی بود که آن شب گرفتند و حالا ۱۰ سال در هشتم آبان‌ماه، تولد می‌گیرند و اشک می‌ریزند، چرا که تولد زودرس «آبان»، با ریه‌های او کاری کرده است که تا آخرین روز زندگی از شر تنگی نفس رها نخواهد شد.

سزارین‌های زوری در ۹۹.۹.۹

روزنامه شهروند هم طی گزارشی در سال‌های قبل در این‌باره نوشت: «مرضیه» دخترش را ۹۵/۵/۵ به دنیا آورد؛ شلوغ‌ترین روز بیمارستان. آن قدر شلوغ که او را دو ساعت در اتاق زایمان معطل کردند تا به بخش منتقل شود. مرضیه، خودش زایمان فیزیولوژیک (طبیعی) داشت، اما می‌گوید خیلی از زنان تاریخ زایمان سزارین‌شان را به آن روز هماهنگ کرده بودند!

می‌گوید در آن روز شلوغی عجیبی در بیمارستان بوده است. آن‌قدر شلوغ که کادر درمان به‌خوبی نمی‌توانستند به تمام بیماران رسیدگی کنند. از خستگی خیلی زیاد پزشکان و پرستاران هم که نیاز نیس بگوید. حالا این‌ها اتفاقات تلخ ماجرا نیستند. زمانی حرف‌هایش تلخ می‌شود که می‌گوید در آن روز نوزادان نارس زیادی به‌دنیا آمدند. نوزادانی که یا مشکل جدی برایشان پیش‌آمد یا مجبور به بستری در ان‌آی‌سی‌یو شدند. 

چیزی که در این‌جا به ذهن می‌رسد، سوالی‌ست از پدرمادرهایی که تصمیم به سزارین زودتر از موعد می‌گیرند؛ این‌که واقعا تاریخ تولد لاکچری ارزش این اتفاقات را داشت؟

دوباره یک تاریخ لاکچری!

احتمالا پنج روز دیگر دوباره نوزادانی به دنیا می‌آیند که سرنوشت تعدادی از آن‌ها مشابه سرنوشت «آبان» خواهد بود. والدینی که ذوق‌زده از ثبت تاریخ ۹/۹/۹۹ در شناسنامه فرزندشان، در صف سزارین می‌ایستند، غافل از این‌که ممکن است همچون علیرضا و مهسا، سال‌های سال شب تولد فرزندشان تلخ‌ترین شب زندگی‌شان باشد.

تجربه‌های تلخ

طی سال‌های اخیر تمایل خانواده‌ها به این تاریخ‌ها بیشتر شده و تعداد تولد‌ها در این روز‌ها بیشتر از حد معمول بوده است. مانند این تاریخ‌ها که طبق خبرها، تعداد زایمان‌ها در آن‌ها حداقل دو برابر تعداد روز‌های عادی بوده است.

  • ۸/۸/۹۸: تولد ۵۲۴۲ نوزاد
  • ۷/۷/۹۷: ۲۱۸۷ (تعداد تولد‌های ثبت شده در ثبت احوال طی ۴ روز از ۱۵ روز مهلت قانونی)
  • ۶/۶/۹۶: ۵۶۸۰ نوزاد
  • ۵/۵/۹۵: ۶۰۱۳ نوزاد
  • ۸/۸/۸۸: تولد ۴۱۹۵ نوزاد

سزارین‌های زوری در ۹۹.۹.۹

چه بر سر جنین می‌آید؟

دکتر نیرومنش متخصص زنان و زایمان در این‌باره می‌گوید: «در صورت سلامت کامل مادر و جنین، تکامل نهایی جنین به حدود ۴۰ هفته زمان نیاز دارد و گاهی ممکن است تا ۴۲ هفته هم طول بکشد. اما متاسفانه چندسالی است که در کشور ما خانواده‌ها در مدت زمان حاملگی دخالت می‌کنند و به خواست خودشان آن را تغییر می‌دهند و از قبل برای تاریخ دقیق تولد نوزاد در یک روز خاص مثل ۹/۹/۹۹ حساب و کتاب می‌کنند. خانم‌هایی را داریم که با تشخیص پزشک باید اول آذرماه سزارین می‌شدند، اما به اصرار زایمانشان را عقب انداخته‌اند، یا خانم‌های دیگری که باید مثلا ۲۰ آذر زایمان کنند، اما اصرار دارند که حتما ۹ آذر فرزندشان به دنیا بیاید.

این تصمیمات اشتباه به جز عوارض هیچ‌چیز دیگری به همراه ندارد. با تاخیر انداختن زایمان، ممکن است جفت پیر شود و جنین با کمبود اکسیژن مواجه شود. یا ممکن است عقب انداختن زایمان در مادرانی که قبلا سزارین داشته‌اند، پارگی رحم را به دنبال داشته باشد. کم وزنی، نارس بودن ریه‌ها و مشکلات تنفسی برخی از عوارض زایمان‌های زود یا با تاخیر است که هم به نوزاد و هم به روح و روان خانواده‌ها آسیب می‌زند».

۱۳۰ میلیون برای رزرو اتاق عمل؟!

معلوم نیست در خبر‌های هفته بعد، آمار نوزادان متولد ۹ آذر ۹۹ چقدر خواهد بود، اما به نظر می‌رسد باز هم تجربه‌ای تلخ رقم خواهد خورد و مصداقش هم این ادعای یکی از پرستاران است که یک خبرنگار آن را در توئیتی آورده است: «خانواده‌ای برای تولد فرزندشان در ساعت ۰۹:۰۹ روز ۹/۹/۹۹ یک‌صد و ۳۰ میلیون تومان پول رزرو اتاق عمل داده‌اند!»

سزارین‌های زوری در ۹۹.۹.۹

خط و نشان وزارت بهداشت

در همین حال روز گذشته وزارت بهداشت خبری را منتشر کرد که از برخورد جدی‌تر این وزارتخانه با شیوع تولد‌های لاکچری حکایت دارد. دکتر «قاسم جان‌بابایی» در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به تجربه نگران‌کننده در تاریخ‌های لاکچری سال‌های قبل، دستورالعملی را ابلاغ کرده و هشدار‌های جدی به متخلفان داده است:

۱. چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شد که متاسفانه نتایج آن حاکی از افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیر ضرور توسط بعضی از پزشکان و بیمارستان‌هاست.

۲. با توجه به در پیش بودن تاریخ ۹/۹/۹۹، بررسی و شناسایی میزان همراهی و عملکرد پزشکان و بیمارستان‌ها در کنترل این اقدام غیرموجه در دستور کار جدی وزارت متبوع قرار گرفته است.

۳. دانشگاه‌ها موظف‌اند عملکرد افزایش آماری سزارین‌های بیمارستان‌ها و پزشکان در تاریخ ۹/۹/۹۹ را مورد بررسی دقیق قرار دهند و به مسئول فنی بیمارستان‌های دارای آمار نامتعارف تذکر مکتوب ابلاغ کنند و پزشکان متخصص زنان و زایمان با آمار افزایشی را به هیئت انتظامی استان معرفی کنند.

۴. آمار‌های ارائه‌شده به وزارتخانه با سایر داده‌های دریافتی از سامانه‌های دراختیار و اطلاعات بازدید‌های حضوری، راستی‌آزمایی می‌شود و با بیمارستان‌ها و پزشکان دارای سابقه آمار بالای سزارین مدیریت‌نشده، مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

سزارین‌های زوری در ۹۹.۹.۹

با تمام این مسائلی که درباره‌اش گفتیم، واقعا به پدر و مادرهایی که تصمیم به این کار می‌گیرند و سلامت فرزندشان را به‌خطر می‌اندازند چه باید گفت تا از تصمیمشان منصرف شوند؟ آیا واقعا در زندگی کسی تاریخ تولد نقشی داشته است؟ اینکه تاریخ تولدت رُند باشد امتیاز مثبتی در زندگی فرد محسوب می‌شود؟ نمی‌دانیم.. شاید چیزی هست که ما نمی‌دانیم و فقط آن‌ها می‌دانند...

لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

admin بازدید : 52 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

مشکلات رایج گیاهان آپارتمانی

خیلی از خانم های خانه دار و حتی آقایان علی رغم نداشتن جای مناسب برای پرورش گل و گیاه و سبزیجات، داخل آپارتمان خود گل پرورش می دهند اما همیشه در این کار موفق نیستند و به همین دلیل حتی از ادامه نگهداری گیاهان آپارتمانی زیبای خود منصرف می شوند در حالیکه برخی از این مشکلات پیش آمده در ظاهر گیاه به راحتی با تغییر در شرایط نگهداری قابل رفع هستند؛ برای همین در این قسمت از ساپ ناز به شایع ترین آسیب ها برای گیاهان و درمان مناسب آن ها خواهیم پرداخت.

مشکلات گیاهان آپارتمانی

1. نشانه :گیاهان نازک و بلند

علت احتمالی :کمبود نور

راهکار مناسب :بیشترگیاهان آپارتمانی به طور متوسط روزانه 14 ساعت به نور خورشید نیازمند. برای به دست آوردن اطلاعات لازم در این رابطه که آیا گیاه مورد نظر شما نیازمند نور مستقیم آفتاب است و یا غیر مستقیم ، می ‎توانید از اینترنت کمک بگیرید که همه چیز را تمام و کمال برایتان توضیح خواهد داد.

2. نشانه :وجود شاخ و برگ بیش از حد و تعداد کمی گل

علت احتمالی :استفاده از کود نیتروژن به میزان زیاد.

راهکار مناسب :اکثر گیاهان آپارتمانی تنها ماهی یک بار و حتی تنها در ماه های سرد سال نیازمند کوددهی هستند ، پس با آگاهی از میزان کود مورد نیاز گیاه خود ، از کوددهی بیش از حد به آن خودداری کنید.

گیاهان آپارتمانی

3. نشانه :زرد شدن برگ ها

علل احتمالی :آبیاری بیش از حد ، رطوبت کم ، درجه حرارت پایین ، گلدان نامناسب و یا فاقد ریشه بودن گیاه

راهکار مناسب :اگر هوا دچار تغییر ناگهانی شده است ، از قرار دادن گیاه در مکان های سرد خودداری کرده و ترجیحا آن را در نزدیکی بخاری قرار دهید و همچنین لازم است برای گیاهان خود، گلدان هایی که در انتها دارای سوراخ هایی برای خروج آب اضافی خاک هستند تهیه کنید و از سلامت ریشه آن اطمینان حاصل کنید.

4. نشانه :برگ های سوخته

علت احتمالی :قرار داشتن گیاه زیر تابش نور شدید خورشید

راهکار مناسب:گیاه را از تابش مستقیم نور خورشید دور کرده و در مکانی قرار دهید که از نور غیر مستقیم آفتاب بهره مند شود و برگ های آسیب دیده را هرس کنید و از سلامت ریشه اطمینان حاصل کنید و از استفاده بیش از حد کود خودداری کنید زیرا این کار باعث تشدید سوختگی برگ های گیاه می ‎شود.

5. نشانه :قهوه ای شدن برگ ها

علل احتمالی :کود زیاد و یا سموم دفع آفات ، خاک خشک ، دمای پایین ، هوای گرم ، انباشته شدن نمک و یا پوسیدگی ریشه

راهکار مناسب :گیاهان حداکثر ماهی یکبار نیازمند کوددهی هستند و برای افزایش رطوبت خاک بهتر است درون بشقاب مخصوص زیر گلدان آب ریخته شود تا به این ترتیب رطوبت کافی خاک تامین شود و همچنین برای خارج شدن نمک از خاک گلدان باید ماهی یک بار سطح خاک را کاملا آبیاری کنید.

گیاهان آپارتمانی

6. نشانه :برگ های کوچک پژمرده

علل احتمالی :خاک خشک و یا خیلی مرطوب

راهکار مناسب :با کسب اطلاعات لازم در رابطه با میزان آبیاری مورد نیاز برای گیاه خود از آبیاری بیش از حد و یا اندک آن جلوگیری خواهد شد و همچنین لازم است برای اطمینان حاصل کردن از وضعیت ریشه گیاه ، گیاه را از گلدان خارج کرده و ریشه آن را مورد بررسی قرار دهید و ریشه های سیاه را از گیاه جدا کرده و سپس گیاه خود را به گلدان دیگری منتقل کنید.

7. نشانه :وجود لکه های متعدد بر روی برگ گیاه

علل احتمالی :لکه های قارچی ، لکه های آب

راهکار مناسب :گیاه مورد نظر را از سایر گیاهان جدا کرده و برگ های مورد نظر را از آن جدا کنید و برای جلوگیری از گسترش این لکه ها به سایر گیاهان ، گیاهان خود را با فاصله از یکدیگر قرار داده و از سیستم تهویه هوای مناسب در منزل خود استفاده کنید و همچنین بهتر است هنگام آبیاری گیاه خود، مراقب باشید که بر روی برگ های آن آبی ریخته نشود.

8. زرد شدن و سپس قهوه ای شدن برگ ها و در نهایت از بین رفتنشان

علل احتمالی :آنتراکنوز

راهکار مناسب :برگ های آلوده را از گیاه جدا کنید و از تمیز کردن برگ های دیگر خودداری کنید.

مشکلات گیاهان آپارتمانی

9. نشانه :رشد قارچ پودری سفید بر روی شاخ و برگ گیاه، پژمرده شدن برگ و در نهایت افتادن آن.

علل احتمالی :کپک پودری

راهکار مناسب :شاخ و برگ های آلوده را از گیاه جدا کرده و از سیستم گردش هوای مناسب برای آن ها استفاده کنید.

10. نشانه :ریشه های قهوه ای و سیاه پوسیده ، گیاه پژمرده

علل احتمالی :پوسیدگی ریشه و ساقه

راهکار مناسب :از آبیاری بیش از حد گیاه خودداری کرده و قسمت های آسیب دیده ریشه را جدا کرده ( نوک سیاه ریشه را برش دهید) و سپس گیاه را درون گلدان دیگری قرار دهید.

11. از رشد بازماندن ، خشک شدن و انحراف پیدا کردن گیاه

بیماری :بوتریتیس بلایت

راهکار مناسب :قسمت های آسیب دیده گیاه را جدا کرده و گیاه مورد نظر را با فاصله از سایر گیاهان قرار دهید و گردش هوا را نیز بهبود ببخشید.

گیاهان آپارتمانی

12. نشانه :زرد و کثیف شدن برگ گیاه ، خشک شدگی و ریزش برگ ها ، ایجاد برآمدگی های سفید ، قهوه ای و خاکستری ، تغییر رنگ گیاه و پوسته پوسته شدن آن.

علت احتمالی :تغذیه حشرات از گیاه

راهکار مناسب :جدا کردن قسمت های آسیب دیده گیاه و استفاده از سموم دفع حشرات برای آن.

13. نشانه :زرد شدن حاشیه برگ ها و گسترش رنگ زرد به قسمت های داخلی برگ

علت احتمالی :کمبود مواد مغذی

راهکار مناسب :اضافه کردن کود نیتروژن دار به گیاه مورد نظر

سایر نکات

- با آبرسانی و کوددهی مناسب به گیاه امکان انباشته شدن نمک بر روی سطح خاک افزایش پیدا می ‎کند، با آبیاری خاک گیاه دردفعات لازم و قرار دادن گیاه درون گلدان های دارای سوراخ در انتها ، این نمک ها به تدریج همراه آب اضافی از گلدان خارج می‎ شوند.

- بررسی ریشه گیاه کمک زیادی به تشخیص مشکل گیاه می ‎کند و در صورت احتیاز نیازی به نگرانی برای انجام این کار نیست.

- پیش از این هم در نمناک گفتیم که وجود هرگونه مشکلی از قبیل کمبود آب ، آب بیش از حد ، تغییر دما ، کاهش نور و یا جا به جایی گیاه می ‎تواند باعث ریزش برگ های گیاه شود. و این واکنش اولیه در گیاه بسیار طبیعی و رایج است و البته گیاه به مرور زمان با محل جدید سازگاری پیدا خواهد کرد.

- گیاهانی که در تابستان در خارج از منزل و در زمستان در داخل منزل رشد می ‎کنند، به ندرت میزان نور مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد و معمولا برگ ها به طور تدریجی کاهش پیدا خواهند کرد.

- یکی دیگر از مشکلات گیاهان خانگی سرما زدگی است . گیاهان گرمسیری در اثر سرما زدگی زرد و در نهایت از بین می ‎روند و بنابراین بهتر است که این گونه گیاهان را در فصل زمستان در نقاط گرم منزل خود قرار دهید.

و در نهایت به خاطر بسپارید که با داشتن توجه کافی به گیاهان خانگی خود، آن ها به شما می‎ گویند که نیازمند چه چیزی هستند !

admin بازدید : 54 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

تصاویری از جالب ترین دکوراسیون منازل

دکوراسیون داخلی آپارتمان رنگارنگ

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • سه شنبه 04 آذر 1399
  • دوشنبه 03 آذر 1399
  • يکشنبه 02 آذر 1399
  • دوشنبه 26 شهريور 1397
  • سه شنبه 10 مرداد 1396
  • چهارشنبه 04 مرداد 1396
  • دوشنبه 02 مرداد 1396
  • چهارشنبه 28 تير 1396
  • يکشنبه 25 تير 1396
  • شنبه 17 تير 1396
  • پنجشنبه 15 تير 1396
  • يکشنبه 11 تير 1396
  • شنبه 10 تير 1396
  • جمعه 09 تير 1396
  • سه شنبه 06 تير 1396
  • يکشنبه 04 تير 1396
  • شنبه 03 تير 1396
  • جمعه 02 تير 1396
  • چهارشنبه 31 خرداد 1396
  • سه شنبه 30 خرداد 1396
  • دوشنبه 29 خرداد 1396
  • شنبه 27 خرداد 1396
  • جمعه 26 خرداد 1396
  • چهارشنبه 24 خرداد 1396
  • پنجشنبه 04 خرداد 1396
  • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1396
  • يکشنبه 24 ارديبهشت 1396
  • شنبه 23 ارديبهشت 1396
  • جمعه 22 ارديبهشت 1396
  • پنجشنبه 21 ارديبهشت 1396
  • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396
  • شنبه 09 ارديبهشت 1396
  • جمعه 08 ارديبهشت 1396
  • پنجشنبه 07 ارديبهشت 1396
  • سه شنبه 05 ارديبهشت 1396
  • دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
  • يکشنبه 03 ارديبهشت 1396
  • شنبه 02 ارديبهشت 1396
  • جمعه 01 ارديبهشت 1396
  • پنجشنبه 31 فروردين 1396
  • چهارشنبه 30 فروردين 1396
  • دوشنبه 28 فروردين 1396
  • يکشنبه 27 فروردين 1396
  • شنبه 26 فروردين 1396
  • پنجشنبه 24 فروردين 1396
  • چهارشنبه 23 فروردين 1396
  • شنبه 19 فروردين 1396
  • جمعه 18 فروردين 1396
  • پنجشنبه 17 فروردين 1396
  • شنبه 05 فروردين 1396
  • پنجشنبه 03 فروردين 1396
  • چهارشنبه 02 فروردين 1396
  • سه شنبه 01 فروردين 1396
  • دوشنبه 30 اسفند 1395
  • يکشنبه 29 اسفند 1395
  • شنبه 28 اسفند 1395
  • جمعه 27 اسفند 1395
  • پنجشنبه 26 اسفند 1395
  • چهارشنبه 25 اسفند 1395
  • سه شنبه 24 اسفند 1395
  • کدهای اختصاصی